بولتن انزوا‌: در امرالی ۲۴ سال است که انزوا و ۳ سال است که ‌«آگاهی نگرفتن مطلق» تحمیل می‌شود

در بولتن انزوا که ÎHD آن را منتشر می‌سازد اشاره شده است که ۳ سال می‌باشد که هیچگونه آگاهی از امرالی گرفته نمی‌شود و گفته شده‌:‌ ‌«آگاهی نگرفتن مطلق وجود دارد.‌»

بولتن انزوا

۷ مین شماره ‌«بولتن انزوا» که هر ۱۵ روز یکبار  از سوی جمعیت حقوق‌دانان برای آزادی و کمیسیون زندانیان مرکزی جمعیت حقوق بشر‌‌(IHD) منتشر می‌شود، انتشار یافت.

در این بولتن که با هدف آگاه‌سازی جامعه از زندان تیپ اف با درجه عالی امنیتی امرالی منتشر می‌شود. یاد آوری شده که اطلاع نیافتن از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و دیگر زندانیان از جمله حامیلی یلدیریم، ویسی آکتاش و عمر خیری کونار که انزوای دشواری بر آنان تحمیل می‌شود در ۳۸مین ماه‌ خود ادامه دارد.

این بولتن خاطرنشان شده که در امرالی ۲۴سال و  ۲ ماه و ۱۸ روز می‌شود که انزوا تحمیل می‌شود، ۴ سال و یک ماه و ۳۰ روز می‌شود که خانواده‌ها نمی‌توانند ملاقات کنند‌، ۴ سال و ۸ ماه و ۲۶ روز است که وکلا نمی‌‌توانند ملاقات داشته باشند و توجه داشته شده که ۲ سال و ۳ ماه و ۷ روز است که عمل ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«اطلاع نیافتن مطلق» تحمیل می‌شود.

در این بولتن‌ توجه‌ها به وضعیت ویسی آکتاش معطوف داشته شده که در زندان امرالی بسر می‌برد و آزاد کردن او یکسال به تعویق افتاده است، در آگاهی‌سازی که با عنوان ‌«آزادی کردن ویسی آکتاش به تعویق افتاده است» اعلام شده است که آکتاش در زندان امرالی بسر می‌برد و طبق مدت‌نامه قبلی که دادستانی جمهوری در بورسا تهیه کرده بود، لازم بود که مورخ ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ او آزاد می‌شد اما با تصمیم هیئت ناظر و اداره، آزادی او یکسال به تعویق افتاده است. در این بولتن اشاره شده است که این تصمیم برضد قانون بوده و غیرحقوقی است و چنین گفته شد‌: ‌«این تصمیم که به معنای غصب آزادی جناب آکتاش است را به وکلای او اطلاع نداند.‌»

ÎHD در این بولتن به کنش‌های با مطالبه ‌«آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حلی دمکراتیک برای مسئله کورد» که از سوی زندانیان سیاسی انجام می‌شود جای داده شده. در صفحه دومین این بولتن بجز کنش‌های ‌«تحریم» که از سوی زندانیان ادامه دارد، بیانیه ریاست کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی)، آلن میشل که گفته بود در سال ۲۰۲۲ از امرالی بازدید کرده‌اند اما گزارش تدارکات آن تنها با تاییدیه ترکیه می‌تواند منتشر شود نیز درج شده است.

در این شماره، یکی از مشارکت‌کنندگان در کنفرانس ۱۱ آوریل که در پارلمان اروپا برگزار شد،‌ از وکلای دفتر پاریس، ژان پروسپر،‌ درباره سطح حقوقی انزاوای تحمیلی در امرالی و برخوردهای سی‌پی‌تی برضد انزوای مذکور را ارزیابی کرده است.