خبر فوری: در متینا ۱۵ اشغالگر مجازات شدند

زینب مراد، رئیس مشترک ک‌ن‌ک: ما باید در برابر حملات محکم بایستیم

زینب مراد، رئیس کنگره ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) گفت: «واضح است که دشمنان ما مصمم به حمله هستند و ما نیز به عنوان مردم کورد باید در برابر این حملات مصمم باشیم.»

مقاومت در برابر حملات اشغالگر

زینب مراد، رئیس مشترک ک‌ن‌ک، با بیان اینکه هر چهار کشور نمی‌توانند جایگاه مردم کورد را بپذیرند، اظهار کرد: «این مرحله، مرحله سرنوشت‌سازی برای مردم ما است. باید قاطعانه بگوییم که اشغال اراضی کوردستان و کشتار فرزندانمان را قبول نداریم.»

زینب مراد، رئیس کنگره ملی کردستان (ک‌ن‌ک) در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) در مورد حملات دولت ترکیه به مردم کورد صحبت کرد. زینب مراد با بیان اینکه در چهار بخش کوردستان حملات صورت می‌گیرد، گفت: «همچنان با نیروی نظامی گسترده در خاک کوردستان حمله می‌کند. ما در بیست و دومین نشست مجمع عمومی خود بر خطرات موجود تمرکز کردیم. دشمن ما هرج و مرج موجود در خاورمیانه و جهان را فرصتی برای از بین بردن همه دستاوردهای مردم کورد می‌داند. در برابر این، وظایف و مسئولیت‌ها در درجه اول بر عهده احزاب سیاسی است، سپس بر عهده مردم ما و همه نهادهایی که با هم هستیم.»

زینب مراد با اشاره به اینکه در بیانیه پایانی مجمع عمومی ک‌ن‌ک تاکید کردند که هرگز اشغال کوردستان و قتل‌عام کودکان کورد را نخواهند پذیرفت، ادامه داد: «واضح است که دشمنان ما عزم خود را جزم کرده‌اند و ما به عنوان مردم کورد، باید در برابر این حملات مصمم باشیم. این فراخوان ما به احزاب سیاسی است؛ هرگز در این نقشه‌ها و توطئه‌ها علیه مردم ما شرکت نکنید.»

هر چهار دولت نمی‌توانند بپذیرند

مراد با اشاره به بحران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در باشور کوردستان گفت: «به جای اینکه مرهمی بر زخم‌های مردم خود باشیم، می‌بینیم که شرایط سخت‌تر شده و وضعیت در باشور و روژاوا در خطر است. کشورهای اشغالگر اعم از ترکیه، ایران، سوریه یا حتی عراق نمی‌توانند بپذیرند که کوردها به این مرحله رسیده‌اند، موفق هستند و صاحب جایگاهی (موقعیتی سیاسی) باشند. هنگامی که مردم کورد موضوع بحث باشند، ایران و سوریه حتی با وجود درگیری‌های سیاسی، مذهبی و... بین آنها با دولت ترکیه توافق کنند. این دولت‌ها برای نابودی مردم کورد متفق هستند. بنابراین این مرحله برای مردم ما مرحله سرنوشت‌سازی است. خواسته ما از احزاب سیاسی، نهادهای غیردولتی و مردم ما این است که پی به این واقعیت‌ها ببرند و موضع‌گیری کنند. ما باید قاطعانه بگوییم که اشغال اراضی کوردستان و قتل‌عام فرزندانمان را قبول نداریم.»

شانس موفقیت در برابر دشمن وجود دارد

رئیس مشترک ک‌ن‌ک زینب مراد در پایان با بیان اینکه دولت ترکیه تبلیغات می‌کند که این حملات علیه جنبش آزادی کوردستان است، اما این حملات علیه کل مردم کورد و کوردستان است و افزود: «دشمنان ما بسیارند، اما در حال حاضر در ضعیف‌ترین نقطه خود هستند. ما دیدیم که چگونه ائتلاف آک‌پ-م‌ه‌پ در انتخابات محلی شکست خورد و چگونه مردم ما پیروز شدند. یعنی؛ هرچند سخت است، اما فرصت شکست دادن دشمن را داریم. این امر با یکپارچگی و اتحاد مردم، احزاب سیاسی و جامعه امکان‌پذیر است. باید با هم بگوییم که در برابر اشغال کوردستان و نابودی دستاوردهای مردم کورد سکوت نخواهیم کرد.»