آنها می‌خواهند آینده جامعه ما را نابود کنند، ما اجازه این کار را نمی‌دهیم

گولزار ایپک بیلک از پلاتفرم «زنان شاهماران» گفت: «آنها سعی دارند آینده جامعه ما به ویژه زنان و جوانان را نابود کنند.» گولزار ایپک بیلک اظهار داشت که آنها اجازه این کار را نخواهند داد.

جنگ ویژه علیه زنان در کوردستان

مردم مطلع شدند که در سپتامبر گذشته در منطقه دِرک مِردین، ماموران امنیتی یاکوپ آکیول، چتین تاگ، سوود چلیک و هارون یلماز به شکلی باج‌خواهانه به یک زن ۲۲ ساله تجاوز کردند. پس از طرح شکایت هر چهار نفر بازداشت شدند، اما دادستانی عمومی شهرستان دِرک آنها را آزاد کرد. دادستانی با عبارت «باید بررسی قضایی صورت گیرد» فقط دستور «ممنوعیت خروج از منزل» داد و چند روز پیش به تحقیقات در این باره پایان داد.

علیرغم صحبت‌های زن قربانی، تصاویر صحنه باج‌خواهی و مدارک ارائه شده، دادگاه رسیدگی موثری به این موضوع انجام نداد. گلزار ایپک بیلک یکی از اعضای پلاتفرم زنان شاهماران مِردین گفت که این نوعی از یک جنگ ویژه است.

گولزار ایپک بیلک با بیان اینکه در موارد تجاوز و آزاری که در کوردستان رخ می‌دهد، مجازات نکردن عاملان آن تلاشی برای تکمیل جنگ ویژه توسط قوه قضائیه است گفت: «زن جوانی نمی‌توانست با اتفاقاتی که در کودکی برایش رخ داده بود کنار بیاید. پس از سال‌ها تصمیم گرفت صدای خود را بلند کند، اما قوه قضاییه به حرف‌هایش گوش نداد. این هرگز قابل قبول نیست. آنها در صدد تخریب آینده جامعه ما به ویژه زنان و جوانان هستند. می‌خواهند با تنها گذاشتن و ناامید کردن جامعه، جامعه را متفرق کنند. ما هرگز اجازه این کار را نخواهیم داد.»

گولزار ایپک بیلک حادثه هفته گذشته در شرنخ را یادآور شد که یک گروهبان تلاش داشت یک زن باردار را مورد آزار و تجاوز قرار دهد که به دلیل اعتراض عمومی، تصمیم به بازداشت گروهبان گرفته شد.

گولزار ایپک بیلک اهمیت حمایت اجتماعی و دفاع از خود را اینگونه بیان کرد: «ما همیشه می‌گوییم باید به هم نزدیک باشیم تا بتوانیم صدا و فریاد همدیگر را بشنویم. حادثه‌ای که آن روز در شرنخ رخ داد، گواه روشنی بر این موضوع است. خلق بلافاصله ماجرا را پیگیری کردند و واکنش نشان دادند. البته بی‌گمان اینگونه اتفاقات همیشه جلوی چشم مردم نمی‌افتد. حادثه‌ای که در دِرک اتفاق افتاد به صورت سازماندهی شده رخ داد. آنها تلاش کردند به آن زن القا کنند که تنها است و او را ترساندند که وقتی اتفاقی برای او افتاد، حتی اگر به خانواده‌اش بگوید مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد. آنها از شکاف موجود در جامعه ما استفاده کردند. ما یک پارادایم داریم. پارادایم دموکراتیک، زیست محیطی و آزادی زنان. ما از همبستگی زن و زندگی محافظت می‌کنیم.»

گولزار ایپک بیلک تصریح کرد که برای ایجاد یک سازمان اجتماعی قوی مطابق با پارادایم خود، باید مبارزه خود را در همه زمینه‌ها تقویت کنند.