۷ حزب خواستار پایان دادن به اشغالگری‌های دولت ترکیه در سوریه شدند

۷ حزب و جریان سیاسی با انتشار بیانیه‌ای به خانواده قربانیان قتل‌عام نوروز جندرس تسلیت گفته و خواستار تحقیق در این زمینه و پایان دادن به اشغالگری‌های دولت ترکیه در سوریه شدند.

۷ حزب و جریان سیاسی در اعلامیه‌ای قتل‌عام نوروز جندرس را محکوم کردند و به خانواده‌ی قربانیان تسلیت گفتند. در این اعلامیه آمده است؛ قتل‌عام نوروز در جندرس یک سند دیگر نقض حقوق بشر در مناطق اشغالی است که مزدوران تبهکار دولت ترکیه به شیوه‌ای غیر انسانی آنها را انجام می‌دهند.

در این اعلامیه از خلق‌ها و اقلیت‌های سوریه خواسته شد که برای حمایت از اهالی مناطق اشغالی به خیابانها بیایند.

در اعلامیه مذکور موارد زیر درخواست شده است:

۱-‌ از سازمان همکاری کشورهای عرب می‌خواهیم که به وظایف خودش عمل کند؛ این قتل‌عام را در دستور کار جلسه‌ی آتی‌اش قرار دهد. هم‌چنین از نهاد‌ها و جریاناتی که توسط دولت اشغالگر ترکیه حمایت می‌شوند  تا بافت جمعیتی مناطق اشغالی و بویژه مناطق کوردنشین را تغییر دهند؛ ممانعت کند.

۲- باید شورای امنیت سازمان ملل هرچه سربع‌تر یک تحقیق بی‌طرفانه درباره این قتل‌عام انجام دهد و قاتلین و کسانی که در این جنایت نقش داشته‌اند را به دادگاه تحویل بدهد.

۳- باید سازمان ملل وظایفش را انجام دهد و دولت ترکیه را ناچار کند تا به اشغالگری‌هایش در مناطق سوریه پایان دهد.

۴- برای بازگشت مردم عفرین به روستاها و شهرهایشان باید طرحهایی که برای تغییر ساختار جمعیتی عفرین؛ سری‌کانی و گره‌سپی در کار است را لغو کنند.

این احزاب از خلق‌های سوریه و همه نیروهای میهن دوست خواست که جشن نوروز را یک جشن متعلق به سوری‌ها بدانند.

اسامی احزابی که این اعلامیه را منتشر کرده‌اند به قرار زیر است:

حزب آغاز سوریه

جنبش تغییر دمکراتیک(دسته هماهنگی)

موج تغییر و صلح

جنبش اصلاحات- سوریه

جبهه ملی سوریه

حزب وطن اجتماعی

حزب اتحاد دمکراتیک(پ.ی.د)