خبرنگاران آزاد شده‌: ما همیشه دنباله‌رو حقیقت خواهیم بود

خبرنگاران در مقبل دادگاه منطقه چاگلایان با شعار ‌«مطبوعات آزاد ساکت نمی‌شود» مورد استقبال قرار گرفتند، آنان ابراز داشتند که همیشه دنباله‌رو حقیقت خواهند بود.

حمله به مطبوعات و رسانه آزاد

گزارشگران خبرگزاری مزوپوتامیا ‌(MA)، اسرا سولین دال و محمد اصلان. از کارکنان روزنامه ینی یاشام، اَنَس سزگین و کارکنان مطبوعات آزاد صالیحه آراس، بسته آرگات بالجی، شیرین ارمیش و اردوغان آلایومات و گزارشگر سابق خبرگزاری مزوپوتامیا، دوغان کایناک مورخ ۲۳ آوریل در چارچوب یک بازجویی در مرکز استانبول دستگیر شده بودند.

خبرنگارانی که در استانبول دستگیر شده بودند یعنی انس سزگین، صالیحه آراس، یشیم آلیجی، بسته آرگات بالیجی و شیرین ارمیش به شرط تعهد قانونی آزاد شدند.

سخنگوی مشترک کل کنگره دمکراتیک خلق‌ها ‌(ه‌د‌ک)، اسنگول دمیر. حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی)، جمعیت خبرنگاران دجله فرات ‌(دف‌گ) و جمعیت روزنامه‌نگاران زن مزوپوتامیا ‌(م‌ک‌گ) با شعار ‌«مطبوعات آزاد ساکت نمی‌شوند» از خبرنگاران آزاد شده را در مقابل ساختمان دادگاه منطقه چاگلایان استقبال کردند.

از خبرنگاران آزاد شده صالیحه آراس یادآور شد که آنان در روز خبرنگاری و مطبوعات کوردی دستگیر شدند و گفت که همیشه دنباله‌رو حقیقت خواهند بود و هرگز عقب‌نشینی نخواهد کرد.