کنفدراسیون زنان جوان سوریه تأسیس می‌شود

در کنفرانس زنان جوان تصمیم گرفته شد تا مبارزه برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد‌ عبدالله اوجالان افزایش یابد و فعالیت‌های لازم برای ایجاد کنفدراسیون زنان جوان سوریه انجام شود.

کنفرانس «پیشگامی زنان جوان در انقلاب» که با پیشگامی اتحادیه زنان جوان با شعار «با ژن، ژیان، آزادی پیش بسوی انقلاب زنان» برگزار شد و با قرائت جمع‌بندی پایان یافت.

این جمع‌بندی توسط بریتان روژ عضو مجلس اتحاد زنان جوان به زبان‌ کوردی و نادیه‌ یوسف عضو کوردیناسیون اتحادیه‌ی زنان جوان به زبان عربی قرائت شد.

در این جمع‌بندی به این اشاره شده است که کنفرانس با حضور ۱۵۰ نفر از نمایندگان تمامی جوامع سوریه و خاورمیانه و جهان که به دنبال آلترناتیویی برای سرمایه‌داری‌ هستند، برگزار شده است.

در این کنفرانس در رابطه با مبانی فکری رهبر خلق کورد‌ عبدالله اوجالان از جمله «ملت دمکراتیک و کنفدرالیسم زن» و «نقش و وظیفه‌ی زنان جوان در بنیان‌گذاری ملت دمکراتیک» گفت‌و‌گو صورت گرفته است.‌

در این جمع‌بندی به این اشاره شده است که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ارزش و قدرت زیادی به آزادی زنان بخشیده است و در آن ذکر شده است: «بر این اساس باید زنان به مبارزات آزادی‌خواهانه بپیوندند. قبله‌گاه آزادی نیز، آزادی جسمانی رهبر آپو است. در این چارچوب این تصمیمات اتخاذ شده‌اند:

«برای رهبری:

۱- آزادی جسمانی رهبر آپو را مبنای تمامی مبارزات و تفکراتمان قرار دهیم.

۲- تحت عنوان شعار ‘ژن، ژیان، آزادی، آزادی را به پیروزی رسان’ از سوریه تا خاورمیانه، جبهه‌ای وسیع برای آزادی جسمانی رهبر آپو سازماندهی گردد.

۳- برای آزادی جسمانی رهبر آپو، بر اساس مخالفت با ورزش‌های ایجاد کننده‌ی پیوند و تعمیق سیستم استثماری‌، به عنوان جایگزین برای جامعه‌ای سالم و اخلاقمدار و سیاسی، در سطح خاورمیانه مسابقات ورزشی زنان در روژآوا برگزار شود.

برای مبارزات و بنیان نهادن سیستم زنان جوان

زنان جوان برای پیشبرد و پیروزی انقلاب زنان، ۵ اصل فکری آزادی زنان را مبنای خود قرار می‌دهند. بر این اساس نقشه‌ی راه مبارزات خود را تعیین می‌کنند:

۱- در بنیان نهادن سیستم کنفدرالیسم، زنان نقش فعالی را عهده‌دار می‌شوند و پیشگامی انجام می‌دهند.

۲- برای تأسیس کنفدراسیون زنان جوان سوریه مبارزات لازم صورت بگیرد.»

سپس به نمایندگی از زنان جوان نامه‌ای برای زنان کنیا قرائت شد.

در پایان بروشورهایی تحت عنوان «با فرمول جادویی ژن ژیان آزادی، بنیان‌گذاری مدرنیته‌ی دمکراتیک» توزیع شدند و شعار «ژن، ژیان، آزادی» و «زنده باد رهبر آپو» و «زنده باد مقاومت گریلا» سرداده شد.