کنگره استار بە ۱۹مین سالگرد بنیانگذاری ک‌ژک را درود فرستاد

مجلس کنگره استار بە ۱۹مین سالگرد بنیانگذاری ک‌ژک را درود فرستاد و گفت‌: ‌«باید با سیستم ک‌ژک در خاورمیانه تغییر و تحولات بیافرینیم.‌‌‌»

مجلس کنگره استار به مناسبت سالگرد بنیانگذاری جمعیت زنان کوردستا ‌(ک‌ژک‌)،‌ بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه گفته شده‌‌:‌ ‌«سالگرد ک‌ژک را به رهبر آپو، به زنانی که در کوهستان‌ها می‌جنگند،‌ به زنانی که در زندان‌ها مقاومت می‌کنند و به زنانی که در سراسر جهان با فلسفه ‌«ژن ژیان آزادی» مبارزه می‌کنند تبریک می‌گوییم.‌‌»

در این بیانیه مشخص شده است که ک‌ژک نتیجه بیش از ۴۰سال کار، کنش و رنج رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است و این چنین گفته شده‌:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«ک‌ژک نظر،‌ اراده و هویت زن آزاد و پیشاهنگ کنفدرالیسم دمکراتیک است. از راه این اندوخته تاریخی سیستم کنفدرال ما صاحب اراده‌ای آزاد شدیم و توانستیم در برابر این نظام مردسالار مقاومت کنیم و امروز در چنین سطحی سازماندهی شویم.

به یُمن این سازماندهی امروز زنان کورد،‌ برای زنان جهان پیشاهنگی می‌کنند، ارتش خود را بنا کرده و برای فلسفه ملت دمکراتیک پیشاهنگی می‌کنند. با روح بریوان، زیلان‌، آرین و یوسراها برای زنان سراسر جهان پیشاهنگی می‌کنند. در پیشاهنگی فلسفه زن آزاد که با ک‌ژک به سیستم دست یافت،‌ زنان به سطح تعیین کنندگی در زندگی دست‌ می‌یابند و متعلق به خود می‌گردند. ثمر هزاران زنی که صف به صف به کوهستان‌ها پیوسته و برای آزادی ‌جنگیدند،‌ امروز در دشت‌ها و شهرها جوانه می‌زند. با این سیستم،‌ حافظه،‌ فکر و باور‌ی‌اش در برابر نظام مرد-دولت مقاومت می‌کنند. اگر ما امروز می‌توانیم در داخل آن سیستم به شکلی خودباورانه،‌ پیشاهنگی کنیم از نتایج آن رنج و اندوخته بیش از ۴۰سال است.

این عملکرد مبارزه ما خود را به خط‌مشی رهبر انسانیت، عبدالله اوجالان می‌سپارد، که می‌گوید‌؛‌ ‌«آزادی جامعه با آزادی زنان امکانپذیر است» و این مهم باید در ابتدای برهه انقلاب عملی شود. زنان کورد تکیه‌گاه تاریخی و فلسفی مبارزه آزادی براساس این پرسپکتیو بنا نمودند. ما هم بر اساس فلسفه رهبر آپو که می‌گوید‌؛ ‌‌‌‌‌‌‌«با زنان برده انقلاب به وجود نمی‌آید» آغاز نموده و تا به آخر ادامه خواهیم داد.

«باید ما در خاورمیانه تغییر و تحولات ایجاد کنیم»

ما براین باوریم که باید با سیستم ک‌ژک در خاورمیانه تغییر و تحولات ایجاد کنیم. باید ما خود را تنها به یک جغرافیا محدود نکنیم. ما به استقبال گردهم ‌آمدن تاریخی هویت زنان آزاد و شرافتمند می‌رویم. برای همین هم باید بیش از پیش به زنانی به مانند زنان افغانستان و عفرین پشتیبانی به عمل‌ آوریم که تحت اشغالگری،‌ هزاران زن و مرد زندگی می‌کنند. ما باید از این سیستم بیشتر حفاظت و دفاع کرده و آن را توسعه دهیم.

«زنان پیرامون فلسفه رهبر آپو متحد می‌شوند»

لازم است زنان کورد سیستم کنفدرال را که باوری، جستجو، خودمدیریتی، ایدئولوژی،‌ نظامی،‌ سیاسی و اجتماعی را توسعه می‌دهد را بیشتر مورد پذیرش قرار دهند. سده ۲۱ به سده زنان مبدل خواهد شد. زندگی آزادانه بروی خاک ما با رنگ زنان ایجاد خواهد شد. تا زمانیکه سده ۲۱ به سده زنان مبدل شود، زنان نیرومندانه‌تر در پیرامون فلسفه رهبر آپو متحد می‌شوند و خود را از سلطه‌گری مرد ۵ هزار ساله رهایی می‌بخشند.

به مثابه کنگره استار ما تا به آخر این سیستم را در آغوش گرفته و بر همین اساس سالگرد بنیانگذاری ک‌ژک‌ را به تمام زنان آزادی‌خواه، رهبر آپو، مبارزان آزادی و زنان سراسر جهان تبریک می‌گوییم.‌‌‌‌‌‌‌‌‌»