ی‌ژک-اروپا خواستار کمپین ارسال نامه به سی‌پی‌تی شد

ی‌ژک-اروپا خواستار مشارکت در کمپین ارسال نامه‌هایی به سی‌پی‌تی علیه سیستم شکنجه امرالی شد.

بیانیه‌ی ی‌ژک-اروپا

در بیانیه مکتوب اتحاد زنان کورد در اروپا (ی‌ژک-اروپا) به انزوای شدید علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و عدم دریافت اطلاع‌ بیش از ۳ سال از امرالی توجه شده است.

در این بیانیه آمده است: «کشورهای اروپایی و ناتو که با سکوت و انفعال خود به این غیرقانونی چراغ سبز نشان دادند، به مردم کورد ثابت کردند که در این جنایت شریک هستند.» و تاکید شد که سی‌پی‌تی بایستی اطلاعات صحیحی به مردم کورد ارائه کند. در ادامه بیانیه گفته شده است: «این یک سهل‌انگاری بزرگ از سوی ما است که نتایج بازدید چتویند، دبیر اجرایی سی‌پی‌تی از زندان امرالی در سال ۲۰۲۲ هنوز هم مبهم باقی مانده و اظهار می‌کند که این یک جلسه مخفیانه است و اشاره می‌کند که تصمیم برای به اشتراک گذاشتن این گزارش بر عهده دولت ترکیه است.»

"مردم کورد نشان دادند که حول محور رهبری خود وحدت دارند"

در این بیانیه آمده است: «برای اینکه سی‌پی‌تی این مسئولیت را انجام دهد، به عنوان ی‌ژک-اروپا در چارچوب کارزار جنبش زنان کورد در اروپا (ت‌ژک-اروپا) کمپین ارسال نامه در اروپا راه‌اندازی شد. در هفته اول این کمپین، مجامع زنان ما کار خود را با صیانت بزرگ تحت شعار "آزادی رهبر آپو آزادی ماست" ۱۰۷۱ نامه فرستاد.»

در این بیانیه همچنین به کارزار جهانی «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی مسئله کورد» توجه شد و بیان شد که پیروزی دَم پارتی در انتخابات محلی نشان‌دهنده قدرت و مقاومت مردم کورد است و آمده است: «مردم کورد همبستگی بزرگ خود را در اطراف رهبری به جهانیان نشان داده است.»

فراخوان برای مشارکت در کمپین

ی‌ژک-اروپا همچنین موارد زیر را بیان کرد:

«کنش‌ها، فعالیت‌ها و مبارزات ما تا زمانی که رهبرمان آزاد نشود، به رشد خود ادامه خواهد داد. ما زنان، با استفاده از تمام حقوق دموکراتیک خود، به مبارزه علیه سیاست‌های نسل‌کشی که در شخص رهبرمان سعی در توسعه آن دارند، ادامه خواهیم داد. در محور ادامه‌ی این کمپین، ما از همه‌ی زنان، از جمله سازمان‌ها و مدیرانمان می‌خواهیم که با ارسال نامه به سی‌پی‌تی، از ما حمایت کنند و می‌خواهیم که با هم مبارزه کنیم.»