بستگان زندانیان در مقابل زندان‌ها حضور دارند: به آزادی رای دهید

بستگان زندانیان علیه انزوای امرالی‌ و برای حل مسئله‌ی کورد، در مقابل زندان‌ها کنش «به آزادی رای دهید» را آغاز کردند.

کنش‌های زندانیان سیاسی با مطالبه‌ی «آزادی برای عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد» ادامه دارد. زندانیان اعتصاب غذای خود را از ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ آغاز کردند و در ۴ آوریل کنش خود را وارد مرحله جدیدی کردند. این کنش با تحریم ملاقات حضوری با خانواده‌ها، تماس تلفنی و حضور در دادگاه ادامه دارد. همزمان بستگان زندانیان نیز کنش خود را وارد مرحله جدیدی کردند. بستگان زندانیان در شهرهایآمد، استانبول، ازمیر، کنش «به آزادی رای دهید» را به طور همزمان در مقابل زندان‌ها برگزار کردند.

برخی از سازمان‌های حقوقی و حقوق بشری و اعضای جنبش‌ها و احزاب سیاسی از این کنش حمایت کردند.

آمد

در کنش شهر آمد پلیس بستگان زندانیان را محاصره کرده و چند خبرنگار را دستگیر کردند. بستگان زندانیان با شعار «زنده باد مقاومت زندان» به کنش خود ادامه می‌دهند.

استانبول

در استانبول پلیس اجازه نداد جمعیت به زندان نزدیک شوند، بنابراین جمعیت کنش تحصن را انجام دادند، شعار «حقوق، قانون، عدالت» و «زندانیان‌ سیاسی شکوه و اراده‌ی ما هستند» و «زنده باد مقاومت زندان» را سردادند، جمعیت محاصره توسط پلیس را محکوم کردند، پلیس از پوشش این تحصن توسط خبرنگاران جلوگیری کرد.

ازمیر

در کنش شهر ازمیر لیلا کایگیسیز از مدیران انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و محکومان در دریای اژه بیانیه‌ای قرائت کرد و تاکید نمود انزوای امرالی‌ در تمامی زندان‌ها پخش شده و در همه‌جا‌ حقوق نقض می‌گردد و گفت: «تا دست‌یابی به قانون و عدالت به کنش‌های خود ادامه می‌دهیم. از تمامی افکار عمومی و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌خواهیم تا از ما حمایت نمایند.»

حنیفه گوموش‌ از بستگان زندانیان گفت: «جنگ را متوقف نمایید. در همه‌جا‌ زندان ساخته‌اید، همه‌جا‌ به زندان تبدیل شده است. تا کی زندان خواهید ساخت؟»

سپس شرکت کنندگان به مدت ۵ دقیقه کنش تحصن انجام دادند و انزوای امرالی را محکوم نمودند.