گرامی‌داشت شهدا در مخمور

کمیته خانواده شهدای مخمور یاد شهید سگوان نِروَهی و شهیدان انترناسیونالیست تکوشر پلنگ، لِگَرین چیا و هِلین قره‌چوخ را گرامی داشتند.

مراسم گرامی‌داشت شهدا

کمیته خانوادههای شهدای اردوگاه پناهجویان شهید رستم جودی (مخمور) از شهید سگوان نِروَهی و شهدای انترناسیونالیست تکوشر پلنگ (لورنزو اورستتی)، لِگَرین چیا (آلینا سانچز) و هلین قره‌چوخ (آنا کمپبل) یاد کردند.

این مراسم با یک دقیقه احترام در ساختمان کمیته خانواده‌های شهدا آغاز شد.

پس از ادای احترام به نمایندگی از طرف مجلس خلق شورش ددِری جانشین رئیس مشترک مجمع خلق مخمور سخنرانی کرد و ابتدا به خانواده شهدا تسلیت گفت و اظهار داشت: «اول از همه می‌گوییم رهبر آپو سلامت باشد. شهدا معنای زندگی ما هستند. ما به یُمن شهدا قوی و دارای اراده شده‌ایم. دشمن به مخمور اهمیت زیادی می‌دهد و انواع جنگ‌های ویژه را علیه آن انجام می‌دهد. ما یک بار دیگر به همه خلقمان تسلیت می‌گوییم.»

همچنین برادر شهید سگوان، احمد نِروَهی نیز سخنانی را بیان کرد و ابتدا از مردم اردوگاه تشکر کرده و گفت: «شما هم در غم ما شریک بودید و ما به عنوان خانواده از شما سپاسگزاریم. برادرم همیشه در مقابل بی‌عدالتی و ظلم ایستاد و تا آخر به وظیفه خود عمل کرد. ما شاهد کار و کوشش شهید سگوان بودیم. وقتی که در بیمارستان بود همیشه می‌پرسید مژدگانی حزب چیست؟ افکار و کار او همیشه برای آزادی بود. ما یک بار دیگر به همه خلقمان تسلیت می‌گوییم.»

در پایان فیلمی که درباره زندگی و مبارزات شهدای انترناسیونالیست تکوشر پلنگ (لورنزو اورستتی)، لگرین چیا (آلینا سانچز) و هِلین قره‌چوخ (آنا کمپبل) تهیه شده بود، به نمایش در آمد و شعار «شهدا جاویدان هستند» سر داده شد.