MLKP: بیایید با شور و اشتیاق و شکوه نوروز در میادین ۱ می حضور پیدا کنیم

MLKP کوردستان فراخوان بسیج عمومی داد و گفت: «بگویید نه به جنگ! در ۱ می تمامی میادین را با مبارزات شکوهمند علیه جنگ و فقر به لرزه در بیاورید.»

حزب کمونیست مارکسیت-لنینیست‌-کوردستان (MLKP کوردستان) به مناسبت ۱ می پیامی را منتشر کرد و اعلام نمود دولت ترکیه می‌خواهد با اخلال‌گری شوونیستی و‌‌‌ نژادپرستانه وارد جنگی شود که بیش از پیش خلق را فقیرتر نماید، و همچنین گفت: «به جنگ نه بگویید! بر سر تحرکات نظامی، موانع ایجاد کنید. در کارخانه و کارگاه‌هایی که خودروهای جنگی در آن ساخته می‌شوند، اعتصاب نمایید. در کوردستان به بخشی از خصومت و دشمنی علیه خواهران و برادرانتان نباشید.»

MLKP ۱ می را به کارگران و زحمتکشان جهان و خاورمیانه و کوردستان تبریک گفت و اعلام نمود: «۱ می را به کسانی که علیه سرمایه‌داری و اشغال‌گری و فاشیسم و مردسالاری مقاومت کرده و به مبارزه می‌پردازند، تبریک می‌گوییم.»

MLKP به قصد ترکیه برای حمله به باشور کوردستان و سفر اردوغان به بغداد و هولیر توجه کرد و گفت: «اردوغان فاشیست در سفر به هولیر برای پرچم باشور کوردستان هیچ ارزشی قائل نشد، این پرچم حاصل خون و زحمت نیروهای پیشمرگ‌ و خلق در مبارزات ملی است. مسئول این بی‌احترام حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک) و خانواده‌ی بارزانی هستند که هولیر را با پرچم ترکیه تزئین کردند.»

در ادامه به این اشاره کرده است که دولت ترکیه در هر چهار بخش کوردستان علیه خلق و خاک و آب و جنگل و تمامی دست‌آوردها ‌و هر چیز مرتبط با کوردها حملات وحشیانه‌ای را انجام می‌دهد.

MLKP از ملت‌های منطقه خواسته است که دیگر به دام جنگ نژادپرستی نیفتند و به قدرت‌گرایان خدمت نکنند.

MLKP اعلام نمود، دولت ترکیه در انتخابات ۳۱ مارس شکست سنگینی را متحمل شد، در روژآوای کوردستان نیز انقلاب خود را در برابر اشغال‌گری حفظ نموده است، همچنین گریلا خود و کوردستان را نیز حفظ خواهد کرد و گفت: «شاید ما از ملت‌ها و جوامع و اعتقادات و نژادهای مختلفی باشیم، اما کارگر و روستایی و زحمتکش هستیم. می‌توانیم بر اساس برابری و آزادی اجتماعی و انقلاب زنان، خاورمیانه‌ را که تقسیم شده است را بار دیگر بنیان نهیم. می‌توانیم دوشادوش هم به مبارزه بپردازیم. با نیروی مبارزه‌ی آزادی جنسیتی و ملی و طبقاتی، بیایید با شور و اشتیاق و شکوهمندی نوروز در میادین ۱ می حضور یابیم. بیایید علیه حملات قیوم و اشغال‌گری قیام نماییم. برای حفاظت از رنج و سرزمینمان تمامی جبهه‌های جنگ را گسترش دهیم.»

MLKP کارگران و زحمتکشان ترکیه را فراخوانده است:

دولت ترکیه می‌خواهد با اخلال‌گری شوونیستی و‌‌‌ نژادپرستانه وارد جنگی شود که بیش از پیش خلق را فقیرتر نماید، و همچنین گفت: «به جنگ نه بگویید! بر سر تحرکات نظامی، موانع ایجاد کنید. در کارخانه و کارگاه‌هایی که خودروهای جنگی در آن ساخته می‌شوند، اعتصاب نمایید. در کوردستان به بخشی از خصومت و دشمنی علیه خواهران و برادرانتان نشوید. در ۱ می تمامی میادین را با مبارزات شکوهمند علیه جنگ و فقر به لرزه در بیاورید.»