ک‌ج‌دک-اروپا برای روز اول ماه می فراخوان داد

کنگره جوامع دمکراتیک کورد در اروپا ‌(ک‌ج‌د‌ک-اروپا) برضد حملات اشغالگرانه دولت اشغالگر ترکیه برعلیه کوردستان،‌ تمام خلق‌ها را فراخواند که در ۱ ماه می با شعار ‌«نه به جنگ» متحد شوند.

بیانیه ک‌ج‌د‌ک-اروپا برای روز ۱ می روز جهانی کارگران

ک‌ج‌دک-اروپا به مناسب روز ۱ ماه می‌، بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت‌: ‌«بیایید ۱ می را به عرصه مبارزات متحد خلق‌ها مبدل کنیم.‌»

این بیانیه به شرح زیر می‌باشد‌:

‌«برعلیه دیکتاتوری اردوغان که با شیوه‌های غیر انسانی می‌خواهد در کوردستان قتل‌عام‌ صورت دهد و همچنین برضد مدرنیته کاپیتالیست که می‌خواهد جنگ‌های جدیدی بیافریند، بیاید روز ۱ می را به عرصه مبارزه متحد خلق‌ها مبدل کنیم.‌

در روز ۱ می ما تمام خلق‌ها را فرامی‌خوانیم که برعلیه اشغالگری دولت ترکیه در کوردستان،‌ برای صلح و دمکراسی با شعار ‌‌‌‌‌«نه به جنگ» متحد شوند.

مبارزه برعلیه اشغالگری،‌ فشار و سرکوب‌ها

به مناسبت ۱ می، کارگران، تمام ستم‌دیدگان، زنان و جوانان مبارزه علیه اشغالگری،‌ فشار و سرکوب‌ها را ادامه می‌دهند. در شرایط امروزی که جنگ جهانی سومین تداوم دارد،‌ خلق‌های جهان به یُمن مبارزه برعلیه استثمار رنج،‌ جنسیتگرایی، فشار، سرکوب و جنگ‌ها برای آینده‌ای آزاد، رهایی خواهند یافت.

رهایی انسانیت مرتبط با مبارزه زنان است

مبارزه با پیشاهنگی زنان برعلیه ذهنیت کاپیتالیست سلطه‌گر مردسالار که با فشار، ظلم،‌ قتل‌عام و جنگ‌ها تمام جهان را تهدید می‌کند،‌ به مثابه یگانه راه رهایی انسانیت راه ما را روشنایی می‌بخشد. پاردایم رهبر آپو،‌ یعنی جامعه دمکراتیک اکولوژیک مبتنی بر آزادی زنان یگانه راه رهایی انسانیت است.

سخنان رهبر آپو که در روز ۱ می ۲۰۱۴ در ارتباط با این موضوعات بیان داشته بود اینچنین‌اند‌: ‌‌‌«ضعیف‌ترین حلقه سیستم هژمونیک امروزین در خاورمیانه ایجاد شده است. می‌توان گفت جنگ‌جهانی سومین رخ داده است. کوردستان نیز در مرکز این جغرافیا قرار دارد. جنبش آزادی برای تمام خلق‌های این جغرافیا به مثابه یک پیشاهنگ است. باید تمام خلق‌های تحت‌ستم در این جغرافیا برضد نیروهای هژمونیک به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنند.‌»

بیایید به جنگ بگوییم نه

به مناسبت ۱ می، ما تمام خلق‌ها را فرامی‌خوانیم که برای صلح و دمکراسی برعلیه حملات اشغالگرانه دولت ترکیه در کوردستان،‌ با شعار ‌«نه به جنگ» متحد شویم.

بیایید روز ۱ می برعلیه دیکتاتوری اردوغان که با تمام روش‌های غیر انسانی به‌مانند استفاده از سلا‌ح‌های شیمیایی می‌خواهد در کوردستان قتل‌عام انجام دهد و همچنین برضد مدرنیته کاپیتالیست که می‌خواهد در خاورمیانه جنگ‌های جدیدی بیافریند، این روز را به عرصه مبارزه‌ی متحد خلق‌ها متحول سازیم.

ما خلق کوردستان را فرامی‌خوانیم که برای آزادی مبارزه کنند، زحمتکشان جهان،‌ خاورمیانه و نیروهای دمکراسی در روز ۱ می در اروپا برضد جنگ و برای صلح و دمکراسی در میادین حضور خواهند یافت. امیدواریم که در روز ۱ می در میادین حضور به عمل رسانده و برای آزادی رهبر آپو گردهم آمده و شعارهایی سردهیم.‌»