ه‌پ‌گ مشخصات دو شهید را اعلام کرد

نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) مشخصات دو گریلایی که در زاپ به شهادت رسیدند را اعلام کرد.

اعلام هویت شهدا

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ه‌پ‌گ در بیانیه خود اعلام کرد:

«فرزند دلیر باشور کوردستان و مبارز فدایی آپویی دلخواز گرمیان در ۳۱ مارس ۲۰۲۴ در حمله دشمن در زاپ به شهادت رسید.

رفیق ما دلخواز مقاومت و پاکی منطقه گرمیان را با اخلاق حزب ما پ‌ک‌ک تلفیق کرد. او همیشه اهداف بزرگی داشت. او در باشور کوردستان تفاوت زندگی را دید که مدرنیته سرمایه‌داری بر جوانان تحمیل می‌کند و سبک زندگی آپویی را انتخاب کرد. او دید که در درون پ‌ک‌ک طبیعی‌ترین، خالص‌ترین و آگاه‌ترین نوع کورد بودن وجود دارد. بر این اساس جوهر خود را با زندگی پ‌ک‌ک یافت. او با نگرش مبارزه‌ی خود نسبت به دشمن، رفتار پخته و فروتنانه خود در زندگی الگوی همه رفقایش بود. رفیق ما دلخواز به شایستگی جایگاه شریف خود را در مبارزات آزادیخواهانه خلق ما به دست آورد.

رفیق ما دلخواز از روزی که به مبارزات ما پیوست، در قلب رفقایش جای داشت. ابتدا به خانواده محترم ایشان که رفیق دلخواز را به مبارزات آزادیخواهانه مردم ما تقدیم کردند، به تمامی عشیره جاف و همه مردم باشور کوردستان تسلیت عرض می‌نماییم. ما عهد خود را تکرار می‌کنیم که میراث مبارزات غنی را با کوردستان آزاد مزین کنیم و رویاهای شهدا را دنبال کنیم.

مشخصات رفیق دلخواز گرمیان به شرح زیر است:

نام سازمانی: دلخواز گرمیان

نام و نام خانوادگی: بنِر فایق

محل تولد: رزگاری

نام مادر - نام پدر: نسرین/فایق

زمان و مکان شهادت:۳۱مارس ۲۰۲۴ /زاپ

*****

آرگش کوبانی

رفیق ما آرگش کوبانی در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ در منطقه زاپ به شهادت رسید.

رفیق ما آرگش که از شهر مقاومت کوبانی به کوه‌های کوردستان رفت و قلبش برای آزادی می‌تپید، از همان لحظه که به صفوف گریلاها پیوست، به مبارزه‌ای بی‌وقفه پرداخت. او با انرژی جوانی‌اش مبارزه‌ای توقف‌ناپذیر انجام داد. وظایف خود را با پیروزی به نتیجه رساند. در هر نقطه از منطقه زاپ خون و عرق ریخت و در برابر حملات اشغالگران به مبارزه‌ای افسانه‌ای پرداخت. رفیق ما به جوانان کورد ثابت کرد که چگونه با اشغالگران مبارزه کنند. رفیق ما آرگش از بدو ورود به صفوف گریلاها تا زمان شهادت، تلاش و کوشش فراوانی انجام داد تا ویژگی‌های مبارز آپویی را در شخصیت خود زنده کند. او این موضع را تا آخرین نفس حفظ کرد.

ما به عنوان رفقای شهید آرگش کوبانی، قبل از هر چیز، به خانواده نجیب وی که مبارزی چون رفیق آرگش را به مبارزات آزادیخواهانه خلق ما بخشیدند و سپس به همه مردم میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفیق آرگش کوبانی به شرح زیر است:

نام سازمانی: آرگش کوبانی

نام و نام خانوادگی: خالد مسلم

محل تولد: کوبانی

نام مادر - پدر: فریده – مصطفی

محل و تاریخ شهادت: ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ / زاپ