جشن چهارشنبه اول سال با پیام بازگشت، وحدت و خودمدیریتی شنگال برگزار شد

ایزدی‌های شنگال چهارشنبه سال نو را با امید به بازگشت ایزدی‌های آواره به شنگال، بازگشت اسرای در دست تبهکاران داعش و با پیام ترویج وحدت و اتحاد، در صلح و با شور و شوق فراوان جشن گرفتند.

دیروز بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین عید ایزدی‌ها، چهارشنبه سال نو، با امید و شور فراوان در سراسر «ایزدخان» و جهان برگزار شد. ایزدی‌های شنگال نیز عید خود را در بسیاری از مناطق مختلف جنوب و شمال کوه شنگال جشن گرفتند. بزرگترین گردهمایی به پیشاهنگی اداره خودمدیریتی شنگال در پارک رهبری در دره کرس با شعار «با اتحاد ایزدی‌ها و روح چهارشنبه اول آوریل، به خودمدیریتی شنگال دست خواهیم یافت» برگزار شد. ده‌ها هزار ایزدی عید خود را تا ساعات پایانی شب در آرامش و شادی جشن گرفتند.

ما می‌خواهیم همه ایزدی‌ها در شنگال جمع شوند

شرکت‌کنندگان در این مراسم پیام بازگشت، اتحاد و وحدت جامعه ایزدی را دادند. سَلول صالح یکی از افرادی که در این جشن شرکت کرده بود توجه را به آوارگان ایزدی در اردوگاه‌های باشور کوردستان معطوف کرد و پیام گرامی‌داشت خود را به این شرح بیان کرد: «ما دوست داشتیم همه ایزدی‌های خارج از شنگال امروز اینجا باشند و با همدیگر عید را جشن می‌گرفتیم. من جشن ایزدی را به هر چهار بخش کوردستان تبریک می‌گویم. امیدواریم اسرایمان در دست تبهکاران داعش برگردند تا جشنمان زیباتر شود.»

بزرگترین و مقدس‌ترین جشن ایزدیان است

دخیل ابراهیم از اداره خودمدیریتی شنگال نیز با تبریک به همه ایزدیان و جهان گفت: «این بزرگترین و مقدس‌ترین عید ماست زیرا در این روز زمین متولد شد و جهان ایجاد گردید. «ملک طاووس» بر روی زمین راه رفت و به برکت نگریستن او همه طبیعت از جمله گیاهان آفریده شدند. این اولین روز سال و جشن ملک طاووس است. ما جشن را به خلق خود و رهبر آپو تبریک می‌گوییم.»

ما امیدواریم که اسیران ما به سوی ما بازگردند

خلف قاسم از اهالی شنگال در پیام تبریک خود از اسرای در دست تبهکاران داعش یاد کرد و گفت: «امروز مردم ما برای جشن ملک طاووس جمع شده‌اند. ۴ تا از برادرزاده‌هایم هنوز در دست داعش اسیر هستند، ۳ پسرعموی من به همراه پدر و مادرشان در دست داعش هستند. امیدواریم یک بار دیگر اسرا به ما بازگردند. اگر ایزدی‌ها اتحاد داشته باشند، می‌توانیم همه آنها را برگردانیم.»