تعطیلی واحدهای تولیدی در ایران شتاب گرفته است

همزمان با تجمع اعتراضی گروهی از کارگران شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی منطقه خراسان و اعتصاب کارگران پروژه راهسازی بروجرد به اراک، تعطیلی کارخانجات سانکا و کندر سمنان نیز خبر ساز شده است.

همزمان با تجمع اعتراضی گروهی از کارگران شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی منطقه خراسان و اعتصاب کارگران پروژه راهسازی بروجرد به اراک، تعطیلی کارخانجات سانکا و کندر سمنان نیز خبر ساز شده است.

 

به دنبال برگزاری تجمعات صنفی کارگران تراورس در نقاط مختلف ایران؛ صبح امروز شماری از کارگران شرکت خدمات مهندسی خط وابنیه فنی منطقه خراسان در محدوده محل کار خود تجمع کردند.

 

کارگران معترض می گویند پرداخت مطالبات مزدی و بیمه ای آنها سه ماه به تاخیر افتاده و به سبب داشتن قرار دادهای کوتاه مدت، از نداشتن امنیت شغلی نگران هستند.

 

همزمان حدود ۵٠ کارگر پروژه راهسازی باند دوم تور بروجرد به اراک که هفت ماه است حقوق نگرفته اند و در اعتراض به بی توجهی مسئولان از یک هفته پیش در اعتصاب بسر می برند مجددا امروز در محل کار خود دست به اعتراض صنفی زده‌اند.

 

از قرار معلوم این کارگران از روز ۳۰ تیر ماه تاکنون در اعتراض به مطالبات مزدی خود، دست از کار کشیده و در محل کار خود تجمع کرده‌اند.

 

پیمانکار پروژه‌ به کارگران گفته است که به دلیل عدم تامین اعتبار، از پرداخت دستمزد آنان ناتوان است.

 

از سوی دیگر منابع کارگری خبر از تعطیلی کارخانه کنُدر سمنان داده‌اند که با توقف فعالیت تولیدی این کارخانه حدود ۴٠٠ کارگر بیکار شده اند.

 

این شرکت در زمینه تولید مواد شوینده و محصولات بهداشتی فعالیت می کرده و خبر تعطیلی این کارخانه به دلیل افزایش نا متعارف مالیات موجب تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه در مقابل اداره کل امور مالیاتی استان سمنان شده است.

 

بنابر گزارش رسانه‌های داخلی شرکت سازنده مخازن تحت فشار کاوش(سانکا) که در زمینه تولید مخازن سی ان جی خودرو در شهر صنعتی البرز قزوین فعالیت دارد، از روز یکشنبه هفته گذشته به دلیل مشکلات مالی فعالیت تولیدی خود را متوقف کرده و تمامی ۲۰۰ کارگر آن هم‌اکنون بلاتکلیف هستند.

 

از قرار معلوم کارفرمای این کارخانه تصمیم‌گرفته به غیر از تعداد کمی از کارگران که مسئولیت نگهداری ماشین‌آلات کارخانه را برعهده دارند، بقیه کارگران را اخراج کند.