شکنجه‌ی دو زن زندانی محکوم گردید

زنان در حمایت از صدانور اوگور و سیبل اورکمز که با تشویق زندانبانان با حمله‌ی زندانیان روبرو شده‌اند، در مقابل زندان فراخوان دادند.

 صدانور اوگور و سیبل اورکمز که در هنگام ‌اعتراضات شهر وان دستگیر و زندانی شدند، با خشونت و نقض حقوقشان در زندان زنان شاکران مواجه شده‌اند، زنان برای محکوم کردن شکنجه‌ی رفقایشان در مقابل زندان تجمع کرده و شعار سردادند و پلاکاردهایی در دست داشتند.

پریهان کوجا و بورجوگول چوبوک نمایندگان‌ حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) و افراد دیکر حضور داشتند.

ملک باکشی عضو حزب آزادی اجتماعی (توپ) اعلام نمود برای حفاظت از خواهران و رفقای خود این‌جا حضور داریم، به عنوان مدافعان اراده‌ی خلق و جمهوری دمکراتیک و سوسیالیسم این‌جا هستیم.

پریهان کوجا نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی اعلام نمود، زندان‌ها به دلیل انزوا به شکنجه‌گاه‌ تغییر کرده‌اند، رفقای ما به دلیل صیانت از اراده‌ی خلق وان دستگیر شده‌اند، در ادامه گفت: «جان رفقای ما در زندان در خطر است. چندین بار تلاش کردیم با مدیران زندان دیدار کنیم، جلسات ما با وزارت دادگستری ادامه دارد. اما زمانی که مسئله عدالت باشد، درها به دیوار تبدیل می‌شوند. با تشویق مدیران و زندانبانان زندان، رفقای ما با مرگ مواجه می‌شوند. ۳۷ روز است که با تهدید حمله و قتل روبرو هستند، ۳۰ زندانی به آن‌ها حمله کرده‌اند.»

کوجا اعلام نمود که وزارت و اداره‌ی زندان متهم هستند و سعی می‌کنند تهدید و قتل در زندان‌ها را عادی نمایند و در ادامه گفت: «رفقای ما با قدرت خود ادامه می‌دهند و به خلق وان درود می‌فرستند.»

سپس کوجا پیام صدانور اوگور و سیبل اورکمز از زندان را قرائت نمود.

بورجوگول چوبوک نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی اعلام نمود، رفقای ما تنها نیستند و همه‌ی ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم، آن‌ها به دلیل حمایت از خلق کورد در زندان هستند و تاکید کرد با این تلاش‌ها نمی‌توانند اراده‌ی رفقای ما را بشکنند.