٧٠٠ هزار آواره طی سه ماه در سوریه؛ سازمان ملل عفرینی‌ها را به آوارگی تشویق می‌کرد

اگر چه  آمار دقیقی از تعداد کشته‌شدگان جنگ سوریه در دست نیست اما طبق گزارش برخی نهادهای بین‌المللی حقوق بشر تعداد کشته‌ها بالغ بر ٣۴٠ هزار نفر است. در سه ماه اغازین سال جاری میلادی هم ٧٠٠ هزار نفر از ساکنان این کشور آواره شده‌اند

از آغاز جنگ‌های داخلی سوریه صدها هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. اگر چه  آمار دقیقی از تعداد کشته‌شدگان جنگ سوریه در دست نیست اما طبق گزارش برخی نهادهای بین‌المللی حقوق بشر تعداد کشته‌ها بالغ بر ٣۴٠ هزار نفر است. در سه ماه اغازین سال جاری میلادی هم ٧٠٠ هزار نفر از ساکنان این کشور آواره شده‌اند.

 

پانوس مومتزیس مشاور کارگروه انجمن همیاری انسانی با سوریه در سازمان ملل از تداوم جنگ در این کشور و افزایش آوارگان ابراز نگرانی کرده است.

 

او خاطرنشان کرد که از آغاز ٢٠١٨  تاکنون ٧٠٠ هزار نفر سوریه مجبور به ترک خانه وکاشانه خود شده‌و ۴٠٠ هزار نفر به ادلب کوچ کرده‌اند.

 

سخنان این مسئول وابسته به سازمان ملل در حالی است که هیچکدام از نهادهای حقوق‌بشری وابسته به سازمان ملل در خلال دو ماه حمله بدون وقفه ترکیه به کودکان و زنان عفرین  در محکومیت روسیه-ترکیه-داعش و النصره سخنی بر زبان نیاوردند و طی بیانیه‌های شرم‌آور ساکنان عفرین را به آواره شدن از سرزمین خود تشویق می‌کردند.

 

روسیه، ترکیه و ایران با همکاری با رژیم سوریه دور جدیدی از قتل‌عام مردم سوریه را آغاز کرده‌اند و از این مرحله با عنوان گفت‌گوی ملی سوریه و استقرار حاکمیت دولت نام می‌برند.