آمار تازه قربانیان کرونا در جهان

شمار مبتلایان به بیماری کووید١٩ در سرتاسر جهان هر آن افزایش می‌یابد. تازه‌ترین گزارش حاکی از ابتلای بیش از ٢۵۴ هزار نفر به این بیماری است.

برپایه‌ی گزارش سایت «ورلداُمتر» تعداد مبتلایان به کووید١٩ تا ساعت ١٣:۴٠ به وقت گرینویچ در چهارسوی زمین به ٢۵۴ و ٧٩۵ نفر رسیده است. از این تعداد ١٠ هزار و ۴۴٧ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ایران

تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایران همچنان رو به افزایش است. ایران پس از چین، ایتالیا و اسپانیا در رتبه چهارم تعداد بیماران و جانباختگان کووید١٩ می‌باشد.

علیرضا رییسی معاون بهداشت وزیر بهداشت ایران در گزارش روز جمعه ١ فروردین ٩٩/ ٢٠ مارس ٢٠٢٠ وضعیت کووید١٩ در این کشور گفت:" از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۲۳۷ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۹ هزار و ۶۴۴ نفر رسیده است."

به گفته‌ی او در شبانه روز گذشته ١۴٩ نفر از بیماران کرونا جان خود از دست داده‌اند و شمار فوتی‌شدگان این بیماری در ایران به ١۴٣٣ نفر رسیده است.

ایتالیا

تعداد درگذشتگان بیماری کرونا در ایتالیا بیش از چین است. در شبانه روز گذشته تعداد ۴٢٧ نفر دیگر به شمار فوتی‌های این بیماری در ایتالیا افزوده شد و شمار جانباختگان به ٣ هزار و ۴٠٠ نفر رسید. این درحالی است که تعداد فوتی‌های چین ٣٢۴٨ نفر است.

اسپانیا

در روز گذشته ١٧١ بیمار کرونا در اسپانیا جان خود را از دست دادند و تعداد فوتی‌ها در این كشور به ١٠٠٢ نفر رسید. وزارت بهداشت اسپانیا تعداد مبتلایان به کووید١٩ در این كشور را ١٩ هزار و ٩٨٠ مورد عنوان کرد.

آلمان

در آلمان طی شبانه‌روز گذشته ابتلای ٢ هزار و ۵٢ مورد تازه به ویروس کرونا محرز شد و شمار کل مبتلایان به ١٧ هزار و ٣٧٢ نفر رسیده است. تعداد فوتی‌های کووید١٩ در آلمان ۴٧ مورد است.