اعلام هویت سه گریلای شهید دسامبر ٢٠١٩

ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای، هویت سه گریلا را که در روز ۶ دسامبر ٢٠١٩/ ١۵ آذر ١٣٩٨ در استان آگری در جنگ با ارتش اشغالگر ترک به شهادت رسیده‌اند اعلام نموده و با آرمان‌های آنان تجدید پیمان کرده است.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در خصوص شهادت سه گریلا در استان آگری بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه ه.پ.گ آمده است:

"در بیانیه روز ٢ ژانویه اعلام کرده بودیم که روز ۶ دسامبر ٢٠١٩ در اطراف روستای سغوکپنار از توابع بخش توتاخ استان آگری در زمان عملیات ارتش اشغالگر ترک (علیه نیروهای گریلا) درگیری روی داد و در این جنگ سه تن از رفقا پس از مقاومتی قهرمانانه به شهادت رسیدند. مشخصات رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: روژین کاراکوچ

   کد سازمانی: الفتریا

   محل و سال تولد: ارزروم

   نام مادر – نام پدر: زینب- محمد لطیف

  تاریخ و محل شهادت: ۶ دسامبر ٢٠١٩/ آگری

***

   نام و نام خانوادگی: آتیلا کاندمیر

   کد سازمانی: علیشر مظلوم

   محل و سال تولد: ارزروم

   نام مادر – نام پدر: معتبر - انور

  تاریخ و محل شهادت: ۶ دسامبر ٢٠١٩/ آگری

***

   نام و نام خانوادگی: گولستان یلدز

   کد سازمانی: مادورا

   محل و سال تولد: ارزروم

   نام مادر – نام پدر: گلستان - خلیل

  تاریخ و محل شهادت: ۶ دسامبر ٢٠١٩/ آگری

علیه آسیمیلاسیون و سیاست‌ امحاگرانه دولت فاشیست ترکیه نسبت به خلق کورد جنگ و مقاومتی بزرگ با پیشاهنگی جنبش آزادیخواهی کوردستان در جریان است. گریلاهای آزادی تمامی نقشه‌های دشمن را پوچ کرده‌اند و با مقاومت خویش روزانه به آزادی نزدیکتر می‌شوند. رفقا الفتریا، علیشر و مادورا که در برابر حملات اشغالگرانه دشمن به صفوف گریلا محلق شده بودند در کارزار مقاومت تاریخی ایالت سرحد جای گرفتند. در برابر دشمن حماسه‌های قهرمانانه‌ای آفریدند و تا آخرین گلوله خود با روحیه‌ای فدایی جنگیدند. ضربات سنگینی را بر دشمن وارد کردند و به کاروان شهیدان همیشه جاوید پیوستند.

مراتب تسلیت خویش را قبل از همه به خانواده رفقای شهید و خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز داشته و سوگند یاد می‌کنیم که پرچم آزادی را به اهتزاز درمی‌آوریم."