تداوم کودتای رژیم غاصب تُرک؛ دستگیری خدیجه تاش رئیس مشترک شهرداری آویسک و ۶ کوردستانی

رژیم اشغالگر ترک در تداوم سرکوب سیاسی در الیح «خدیجه تاش» رئیس مشترک شهرداری شهرک آویسک و ۶ هم‌وطن دیگر را دستگیر کرد.

صبح امروز چماقداران ژاندارمری و یگان ویژه پلیس به منزل خدیجه تاش رئیس مشترک شهرک آویسک در بخش قوبین استان الیح یورش بردند و وی را دستگیر کردند. چماقداران رژیم غاصب ترک درهای منزل شهردار منتخب را شکستند و وارد خانه شدند. تاش پس از دستگیری به فرماندهی یگان کماندوی الیح منتقل شده و از سرنوشت وی خبری در دست نیست. خدیجه تاش پیش از این از سوی دولت اشغالگر ترک برکنار و گماشته وابسته به رژیم فاشیست بر شهرداری آویسک منصوب شده بود.

«فرزنده تاش» همسر خدیجه تاش اعلام کرده است که یگان‌های ضد شورش به منزل آنان حمله‌ور شده و با شکستن در خانه تمامی وسایل منزل را زیر و رو کرده‌اند. تاش افزود که یگان‌های ویژه او را مورد شکنجه قرار داده‌، فرزندان آن‌ها را با تهدید اسلحه وادار کردند روی زمین دراز بکشند و قنداق اسلحه را روی سر فرزندان آنان گرفته‌اند. به گفته‌ی فرزنده تاش نظامیان رژیم ترک تلفن وی را ضبط کرده و تمامی عکس‌های موجود در آنرا حذف کرده‌اند.

اعلام شد که علاوه بر خدیجه تاش همچنین تحسین یلدرم عضو مجلس شهرداری آویسک و کارمندان شهرداری به نام‌های حسین تاش، جمال دوغان، اکرم افروز، بایرام اوزالپ و یک نفر دیگر که نام وی در دست نیست دستگیر شده‌اند.

گفته می‌شود که حکم دستگیری ٢۵ نفر در این شهرک به درخواست مرکز جنگ ویژه رژیم تُرک صادر شده است.