کووید١٩ در اورمیه، پاوه، کرماشان، مریوان و سنه؛ فوت ۴ تن در استان اورمیه

بحران مدیریت و پنهانکاری در ایران سرانجام بیماری کووید١٩ را به بحران‌های عمومی جامعه افزود. خبرهایی کوتاه در مورد کرونا در روژهلات کوردستان؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اورمیه اعلام کرد تاکنون ۷۳ تن مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است که ۴ تن از آنها فوت کرده‌اند.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اورمیه گفت: تاکنون نمونه آزمایشگاهی ۴۲۸ نفر مشکوک به بیماری کرونا در استان اورمیه دریافت شده که از این تعداد، نتیجه ۷۳ نفر مثبت بوده  است.

یک مورد ابتلا به کرونا در پاوه

شبکه‌ی بهداشت و درمان پاوه با انتشار اطلاعیه‌ای از شناسایی اولین مورد قطعی ابتلا به کرونا در این شهر خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است که فرد مبتلا شده اهل پاوه می‌باشد که در تهران مشغول به کار بوده و در چند روز اخیر به پاوه بازگشته و هم اکنون در یکی از مراکز مخصوص بیماران کرونایی در مرکز استان بستری میباشد.

اقدامات پیشگیرانه علیه شیوع ویروس کرونا

در راستای پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا، استانداری کرماشان اعلام کرد، برگزاری هرگونه مراسم ختم در استان ممنوع می‌باشد.

در همین راستا فرماندار کنگاور نیز اعلام کرد، تمامی مراکز مذهبی، سایت‌های تاریخی و باستانی و مراکز اقامتی در این شهرستان به علت شیوع کرونا تعطیل است.

هم زمان در مریوان نیز هرگونه اسکان مسافر و گردشگر در هتلها و خانه مسافرها ممنوع اعلام شد.

استان سنه در فهرست استانهای ممنوع برای سفر

در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان سنه و انتقال این ویروس توسط مسافران وافراد غیر بومی، این استان در فهرست استانهای ممنوع برای سفر قرار گرفت.