کنفدرالیسم جوامع کوردستان یاد و خاطره دمهات عگید و جمیل آمَد را گرامی داشت

کمیته روابط خارجی ک.ج.ک به مناسبت اولین سالروز شهادت دمهات عگید و جمیل آمد بیانیه‌ای منتشر کرد.

کمیته روابط خارجی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) به مناسبت اولین سالروز شهادت «دمهات عگید» عضو کمیته روابط خارجی ک.ج.ک و «جمیل آمد» عضو کمیته بهداشت ک.ج.ک که روز ١۵ اکتبر ٢٠١٩ در حمله‌ی هوایی پهبادهای ارتش متجاوز ترک در کوهستان أزمر شهر سلیمانیه جانباخته بودند بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه کمیته روابط خارجی ک.ج.ک آمده است:"دمهات عگید عضو کمیته روابط خارجه ک.ج.ک و جمیل آمد عضو کمیته بهداشت ک.ج.ک که به شیوه‌ای رسمی در جنوب کوردستان در حال فعالیت بودند روز ١۵ اکتبر ٢٠١٩ در حمله پهبادهای بدون سرنشین دولت فاشیست ترک در شهر سلیمانیه به قتل رسیدند. به این مناسبت ما یاد رفقای مبارزه، رفقای قهرمان، رفقای فداکار و شریف خلقمان و پیشاهنگان انقلاب جنبشمان را در اولین سالروز شهادت آنان با ادای احترام گرامی می‌داریم. ما با تکرار پایبندی خود به آرمان‌های مبارزه؛ آزادی کوردستان و خاورمیانه دمکراتیک را محقق می‌نماییم.

نیروهای امپریالیست درصدد استفاده از فرصت‌ توطئه ٩ اکتبر برآمدند

ارتش فاشیست ترکیه روز ٩ اکتبر ٢٠١٩ همراه با مزدوران و متجاوزان خود بویژه عناصر داعش و النصره به شهرهای سریکانی و گرسپی روژاوای کوردستان حمله‌ور شد. این حملات اشغالگرانه با موافقت و خواست ایالات متحده آمریکا صورت گرفتند. نیروهای امپریالیست و دولت-ملت‌های خاورمیانه حملات اشغالگرانه و جنایتكارانه دولت ترکیه را مورد استفاده قرار دادند و برای تصفیه دستاوردها و انقلاب روژاوای کوردستان این مرحله را برای خود فرصتی قلمداد کردند. دولت فاشیست ترک همچنان از این سیاست دست نشسته است. همچنان با همکاری نوکران کورد حملات بی‌وقفه به دستاوردهای کوردها و نابودی کوردها در تمامی کوردستان را ادامه می‌دهد.

در زمانی که سریکانی و گرسپی هدف حملات اشغالگرانه قرار داشتند دو رفیقمان که دارای روحیه والای میهن‌دوستی و آزادی‌خواهی و همچنین تجارب انقلابی بسیار و رنج بزرگی در انقلاب بودند با کمک خائنان و نوکران کورد به قتل رسیدند. با این همه نه مسئولان و نه حکومت اقلیم جنوب کوردستان هنوز هم اعلام نکرده‌اند که قت رفقا دمهات و جمیل از سوی چه کسانی و با حمایت چه کسانی صورت گرفته است. ما یکبار دیگر اعلام می‌کنیم خانواده‌های این رفقا، خلقمان و جنبشمان در انتظار آشکار شدن زوایای پنهان قتل رفقا دمهات و عگید هستند.

در این مرحله برخی نیروها علیه جامعه ایزدیمان که در مقابل قتلعام و سیاست نابودی تحمیل شده از سوی داعش مقاومت نموده و از موجودیت خود صیانت به عمل آورده درصدد محروم کردن جامعه ایزدیمان از خودگردانی و خوددفاعی هستند. این نیروها یکبار دیگر همدست‌های نوکر کورد را وارد بازی کرده‌اند. پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) و حکومت عراق برای نابودی دستاوردهای جامعه ایزدیمان با هم دست به یکی کرده‌اند. این سیاست را تحت عنوان حکومت جنوب کوردستان به پیش برده و به این شیوه خواستار مشروعیت دادن به سیاست‌های خود هستند.

خلقمان باید آنانی که زمینه‌ی شهادت رفقایمان را فراهم کردند، آنانی که زمینه حملات اشغالگرانه و قتلعام جامعه‌ ایزدیمان را مهیا نمودند، آنانکه با اشغالگران و قاتلان همدست و شریک شدند را بخوبی بشناسد و علیه آنان موضع و ایستاری مستحکم نشان دهد."