عملیات گریلایی در درسیم و زاپ: دو کنترا و یک نظامی ترکیه کشته شدند

در نتیجه‌ی عملیات گریلاهای ه.پ.گ در باکور کوردستان دو کنترا و یک سرباز ارتش اشغالگر ترکیه کشته شدند.

امروز مرکز نشر و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد عملیات گریلاها علیه ارتش اشغالگر ترکیه در باکور کوردستان اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در چهارچوب عملیات سربلندانه‌ی عگیدهای بوتان روز ١٧ شهریور/ ٨ سپتامبر در شهرک برواری سرت در منطقه‌ی کوهستان هَرَکُل در عرصه شهید برخودان، زمانی که یگان‌های مخفی ارتش اشغالگر ترکیه قصد کمین گزاری برای نیروهای گریلا را داشتند، توسط نیروهای ما تحت نظر قرار گرفتند، سپس نیروهای ما ساعت ۶:۲۰ عصر به آنها حمله کرده و در نتیجه این عملیات یک اشغالگر کشته و یک اشغالگر دیگر نیز مجروح شد. ارتش اشغالگر ترکیه تا چند ساعت نتوانست دخالتی کرده و روز پس از آن با هلی‌کوپتر کشته و زخمی های خود را منتقل کردند.

همچنین در چهارچوب عملیات انقلابی شاهین‌های زاگرس در منطقه زاپ روز ٢٠ شهریور/ ۱۱ سپتامبر ساعت ۹:۲۰ دقیقه صبح اشغالگران قصد داشتند در کوهستان جیلوی کوچک مستقر شوند، اما با سلاح سنگین توسط نیروهای ما هدف قرار گرفتند. به دلیل این عملیات، اشغالگران دست از ساخت مقرهای خود کشیدند.

از طرف دیگر در عرصه‌ی مقاومتی تپه‌ی سور ارتش اشغالگر ترکیه که نتوانست مقاومت تاریخی گریلا‌های ما را شکست دهد و اراده‌ی آپویی را از بین ببرد، یک بار دیگر از روشهای غیر اخلاقی و غیر قانونی جنگ استفاده کرده و در روز ۲۸ ماه گذشته مرتکب جنایت جنگی شد. در عرصه مقاومتی تپه‌ی سور از گاز شیمیایی استفاده کرده و سبب شهید شدن یکی از رفقای ما شد. هویت این رفیق شهید در آینده منتشر خواهد شد.

همانطور که در اطلاعیه به آن اشاره شده است، روز نهم سپتامبر در عرصه مقاومتی ورخله در منطقه‌ی آواشین ارتش اشغالگر ترکیه از صبح تا ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه شب، ۸ بار به عرصه‌ی مقاومتی ورخله حمله شیمیایی و با مواد منفجره انجام داد. پس از انجام این بمباران‌ها درگیری سختی میان نیروهای گریلا و اشغالگرانی که قصد پیشروی داشتند، به وجود آمد. در نتیجه‌ی این مقاومت قهرمانانه، اشغالگران موفق نشده و عقب‌نشینی کردند.

ه.پ.گ همچنین اعلام کرد: ارتش اشغالگر ترکیه به شدت عرصه‌ی مقاومتی را بمباران می‌کند. روز ۱۰ ماه جاری در ساعات قبل از ظهر مرتکب جنایت جنگی شده و از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. ساعت ۲:۱۰ تا ۲:۴۵ دقیقه بعد از ظهر چهار بار عرصه‌ی مقاومتی را بمباران کرده و روز پس از آن نیز یک بار دیگر از گاز شیمیایی استفاده کرده است.

 همچنین روز ۹ سپتامبر ساعت ۷:۳۰ تا ساعت ۱۰:۰۰ شب و روز پس از آن از ساعت ۱۰:۰۰ تا۰۰:۰۰ شب، هلیکوپترهای ارتش اشغالگر ترکیه در آسمان منطقه متینا گشت‌زنی کردند. روزهای ۹ و ۱۰ سپتامبر در ساعات شب مناطق نزدیک روستای دشیشه، ایدنه و سرارو از توابع شهرک کانی ماسی از توابع شهرک آمیدی و منطقه‌ی کلا قمری و کوردینه توسط هلی‌کوپترهای ارتش اشغالگر ترکیه بمباران شدند.

 بر اساس این اطلاعیه دولت اشغالگر ترکیه به حملات خود و بمباران روستا ها ادامه می‌دهد. روز نهم سپتامبر ساعت ۱۸:۰۵ تا ۱۸:۱۰ دقیقه عصر جنگنده های ارتش اشغالگر ترکیه روستای شیه از توابع شهرک دینارته از توابع آکره را بمباران کرد. همچنین روز دهم سپتامبر ساعت ۱۰:۲۰ تا ۱۰:۳۰ دقیقه شب جنگنده‌ها در آسمان عرصه مروانوس، تابورا عربان، تپه سپی، تپه سور و تپه سلیمان به گشتزنی پرداختند.

 همزمان تپه شهید انتقام، دره باسیا، تپه لانت و دامنه تپه قارتال توسط هلی‌کوپترهای ارتش اشغالگر ترکیه بمباران شدند.