ارتش ترکیه در زاگرس ضربه‌ای متحمل شد که هرگز فراموش نخواهد کرد

از فرماندهی یژا ستار، ملسا موش: همانطور که هزار سال پیش مبارزه برای آزادی در این سطح انقلابی در این جغرافیا صورت گرفت، امروز نیز همان واقعیت توسط فرزندان این جغرافیا در بالاترین سطح انجام می‌شود.

ملسا موش، یکی از فرماندهان یژا ستار، در گفتگو با برنامه ویژه سترک تی وی، جنگ ٢ ماه گذشته در عرصه زاگرس را ارزیابی کرد.

این جنگ، جنگِ پیروزی است

ملسا موش به کاراکتر تاریخی زاگرس که همیشه دارای روحیه انقلابی بوده است اشاره کرد و گفت: "واقعیت انقلابی که از دوره نوسنگی در اینجا رخ داده است، با مبارزه خلق کورد و مقاومت گریلاها خود را نشان داده است و به شیوه‌ای آرام ارزش‌های انقلاب را دوباره ایجاد می‌کند. بنابراین این جنگ جنگ پیروزی است. این واقعیتی است که در نتیجه مقاومت پدید آمده است.

درست همانطور که هزاران سال پیش در این جغرافیا مبارزه برای آزادی در سطح انقلابی انجام می‌شد، امروز نیز همین واقعیت در بالاترین سطح توسط فرزندان این جغرافیا در حال انجام است. روح آزادی این جغرافیا امروز در برابر استعمارگران و اشغالگران واکنش نشان می‌دهد. در این جغرافیا این روحیه هرگز از بین نرفته و همیشه ادامه خواهد داشت. روحیه مبارزاتی که در این مدت علیه این عملیات به وجود آمده است از اهمیت بالایی برخوردار است. به خصوص روحیه گریلاهای مدرنیته دمکراتیک و عملکردی که در مناطق عملیاتی نشان دادند، در چنین سطحی است که به عنوان نمونه مشاهده می‌شود. هم با خلاقیت تکنیکی و تاکتیکی و هم به ویژه با روحیه آپویی که به ایدئولوژی رهبر آپو تکیه دارد، ضربات بزرگی به دشمن وارد شده است"

با این عملیات، کاراکتر جنگی ارتش ترکیه برای ما آشکارتر شد

فرمانده ملسا موش گفت که دولت ترکیه از طریق رسانه‌های خود در تلاش است تا موفقیت خود را در این عملیات نشان دهد که هر روز از تکنیک خود برای ضربه زدن به گریلاها استفاده می‌کند و افزود: "اما ما در این عملیات بار دیگر کاراکتر و روحیه جنگی ارتش ترکیه را در جنگ دیدیم. بسیاری از جزئیات جنگ در رسانه‌ها منتشر نشده است. برخی از صحنه‌هایی که در طول عملیات رخ داده است، جای شرمساری ارتش ترکیه است. این امر هم در جنگ تونل و هم در جنگ میدانی مشهود بود. بنابراین، ارتش ترکیه هر کاری انجام دهد، قادر به اثبات پیروزی خود در این جنگ نخواهد بود. ضربه‌ای که گریلاها در این عملیات به آنها وارد کردند، ضربه‌ای است که ارتش ترکیه هرگز در تاریخ جنگ خود فراموش نخواهد کرد، به عنوان مثال، عملیات Pîramît «هرم» که در این اقدام بوجود آمده است هرگز توسط ارتش ترکیه فراموش نخواهد شد  مثلا در منطقه جیلو این عملیات تحت هدایت و فرماندهی روناهی خلیل انجام شد و ضربه روانی که در آن عملیات به آنها وارد شد هرگز فراموش نخواهد شد. زیرا در این مناطق خسارات بسیار سنگینی متحمل شدیم. به عبارت دیگر، در جنگ تونل‌ها، رفقای ما هر روز حمله می‌کنند و در یک نبرد سنگینی قرار دارند."

هم ما، هم فرماندهان شکست خورده ارتش ترکیه واقعیت این جنگ را می‌دانیم

فرمانده ملسا موش یادآوری کرد که بیلان جنگ به طور رسمی توسط فرماندهی مرکزی اعلام می‌شود و گفت: "ارتش ترکیه هنوز ترازنامه این جنگ و نتایج آن را با رسانه‌ها به اشتراک نگذاشته و فاش نمی‌کند. به دلیل ده‌ها جسد سربازان ترک که در مناطق تحت کنترل گریلاها در دامنه‌های تپه مام رشو، جیلو، ارتوش و زندوره هستند، آنها حتی نمی‌توانند اجساد خود را منتقل کنند، سلاح‌ها و تجهیزات آنها به دست ما افتاده است. این مسئله برای ارتش ترکیه مایه شرمساری است.

در عین حال تنها ارتش ترکیه در این جنگ علیه ما نمی‌جنگد. با استفاده از مزدورهایی از لیبی، سوریه و عراق علیه ما می‌جنگد. از حرکت آنها گرفته تا ملزوماتی که در دستشان است نشان می‌دهد کسانی که علیه ما می‌جنگند سربازان ارتش ترکیه نیستند. بنابراین آنچه در رسانه‌ها منتشر می‌شود هیچ ارتباطی با اوضاع در میدان جنگ ندارد. هم ما، هم فرماندهان شکست خورده ارتش ترکیه واقعیت این جنگ را می‌دانیم. اما این واقعیت به هیچ وجه در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود. فقط مکان‌هایی که اشغال کرده و یا پیشروی کرده‌اند را منتشر می‌کنند.

ملسا موش با بیان اینکه روش‌های ارتش ترکیه که در آواشین در منطقه مام رشو به کار گرفت در هیچ نبردی استفاده نشده است و گفت: "به عنوان مثال، در برابر یک تونل جنگی که پنج یا شش گریلا در آن مقاومت می‌کردند، آنها هر روش و تاکتیکی را امتحان کردند. هر روز صدها کیلوگرم مواد منفجره برای حمله به این تونل‌ها استفاده می‌شد. از گازهای شیمیایی و بمب‌ها برای منفجر کردن تونل بر سر رفقای ما استفاده شد. بنزین روی تونل ریخته شد و آنها سعی کردند آنها را بسوزانند و ده‌ها بار از گازهای سمی استفاده کردند.

در هر گوشه و کنار دوربین‌هایی نصب شده بود و آنها سعی می‌کردند حرکت گریلاها را کنترل کنند و به آنها ضربه بزنند. ارتش و مزدورهای آنها کافی نبود، این بار آنها سگ‌ها را به داخل تونل‌های همرزمان ما فرستادند و سعی کردند به آنها ضربه بزنند. این تصاویر را در رسانه‌ها منتشر کردند و با اجساد همرزمان ما بازی می‌کردند. در این عملیات ما با چنین ارتش تبهکاری روبرو هستیم. ما در حال جنگی هستیم که فاقد اخلاق و قانون است. اما هر کاری که انجام می‌دهند، چه با وجود ارتش ترکیه و چه با وجود ده‌ها تبهکار از لیبی، سوریه، افغانستان و عراق، قادر به شکست گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان نخواهد بود.

ملسا موش در پایان سخنان خود، با اشاره به سخن چیاگر، فرمانده مقاومت سور اینکه "نتیجه بی‌نظیر خواهد بود"، گفت: نتیجه هرچه باشد، بشریت با مقاومت و پیروزی گریلاها در عرصه زاگرس، شاهد انقلاب دوم بشریت خواهد بود."