فراخوان کنگره خلق کوردستان برای مشارکت گسترده در راهپیمایی اعتراضی پاریس

دیوان ریاست کنگره خلق به مناسبت ۹مین سالگرد قتل‌عام پاریس بیانیه‌ای منتشر کرده و برای شرکت در راهپیمایی روز شنبه (٨ ژانویه) فراخوانی اعلام نمود.

بیانیه‌ی کنگره خلق کوردستان به شرح زیر می‌باشد:

"ما یاد ۳ زن انقلابیمان سکینه جانسز (سارا)، فیدان دوغان (روژبین) و لیلا شایلمز (روناهی) که در نهم ژانویه ۲۰۱۳ در پاریس ترور شده بودند را گرامی می‌داریم. ما یکبار دیگر دولت فاشیست ترکیه را نفرین کرده و تاکید می‌کنیم که از عاملین قتل‌عام حساب‌خواهی خواهیم کرد.

خلقمان، دوستانمان و سازمان‌های زنان در بسیاری از نقاط جهان در راستای دادخواهی و حساب‌خواهی از قاتلین، ۹سال است مبارزه می‌کنند.

دادگستری در فرانسه به جای آنکه حقایق را آشکار کرده و خانواده‌ها و وجدان خلقمان و افکار عمومی را آسوده نماید، می‌خواهد این پرونده را ببندد.

همه قاتلان را می‌شناسند و اسامی آنها را می دانند. غیر از مدارک و اسناد و اطلاعاتی که در پرونده ثبت شده است، اسماعیل حقی پکین رئیس سابق فرمانده اطلاعاتی ارتش ترکیه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود، قتل‌عام پاریس توسط میت انجام شده و اگر لازم باشد در مقابل افراد دیگر نیز تکرار خواهد شد.

شفاف‌سازی در رابطه با قتل‌عام پاریس، آشکارکردن حقایق و اجرای عدالت وظیفه‌ی دولت فرانسه است.

در سایه‌ی نرمش و پشتیبانی ناتو که فرانسه نیز عضو آن است و همچنین سایر کشورهای اروپایی، دولت ترکیه بدون محابا و به شیوه‌ای آشکار کوردها را قتل‌عام می‌کند. در همین راستا فرانسه می‌خواهد پرونده‌ی قتل عام پاریس را مختومه اعلام کند.

دولت ترکیه به دلیل سیاست‌های پاکسازی علیه خلق کورد در حال حاضر با بحران‌های عمیق مواجه شده و به سمت فروپاشی پیش می‌رود. هیچ چیز قادر نیست مانع از فروپاشی فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ شود. در این مرحله نیز هم فرانسه و هم سایر کشورهایی که در مسئله پرونده کورد نقش دارند، باید سیاست‌های خود را تغییر داده و این مسئله‌ای اخلاقی و وجدانی است. تا زمانی که عدالت محقق می‌شود، قبل از همه جنبش زنان کورد، خلقمان و دوستانمان دست از مبارزات عدالت خواهانه‌ی خود برای سه زن انقلابی برنخواهند داشت. تنها پاسخ در مقابل قتل‌عام و پاکسازی این است که باید رژیم ترکیه سقوط کنند. در این مرحله در همه‌ی عرصه‌ها و مراکزی که خلقمان در آنجا حضور دارد، مشارکت آنها بسیار حائز اهمیت است. با پیشاهنگی جنبش زنان کورد - اروپا (ت.ژ.ک-ا) در ۸ ژانویه برای محکوم نمودن حکومت فاشیست آ.ک.پ- م.ه.پ که رفقایمان سارا، روژبین و روناهی را ترور کرده است و همچنین برای آنکه کشور فرانسه عدالت را اجرا نماید، باید همه در پاریس گردهم آیند.

 برای آنکه به صدای شهدا و خلقمان تبدیل شویم، در ۸ ژانویه روز شنبه در پاریس گردهم خواهیم آمد."