تصویر

بالوکَن: انزوای تحمیلی مانعی برضد صلح است

ادریس بالوکن سیاستمدار کورد، در گردهمایی مردمی در برلین سخنرانی کرد و گفت: «انزوای تحمیلی مانعی در برابر آزادی و صلح است. اگر خواستار یک صلح واقعی هستید، باید درهای زندان امرالی باز شود.»

در پایتخت آلمان شهر برلین، به پیشاهنگی مجلس زنان Dest-Dan و مجلس کوردستانیان آزاد (NAV-Berlin)، گردهمایی عمومی در سالن مجلس کوردستانیان آزاد برگزار شد. زوبیده زُمرد ریاست مشترک  ک­ج­د­ک-اروپا و ادریس بالوکن سیاستمدار کورد، در این گردهمایی مشارکت کردند. در این جلسه، درباره انزوای تحمیلی مطلق بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، وقایع اخیر در کوردستان و تأثیر آن‌ها بر اروپا و خاورمیانه صحبت شد.

خیانت خانواده بارزانی

این جلسه با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای راه آزادی کوردستان آغاز شد. سپس زوبیده زمرد ریاست مشترک  ک­ج­د­ک-اروپا، سخنرانی کرد و بیان داشت که خلق کورد باید بر سرزمین خود به زبان و اراده آزاد زندگی کند و افزود: «تلاش‌های حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک‌) در باشور کوردستان، خیانتی علیه مطالبه آزادی‌خواهانه خلق کورد است. خانواده بارزانی با همکاری دولت اشغالگر ترکیه، کوردستان را به حیاط خلوت این دولت تبدیل کرده است. از سوی دیگر، انزوای تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، نیز بخشی از این خیانت است. ۴۴ ماه است که هیچ خبری از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دریافت نشده است. دولت اشغالگر ترکیه از این انزوای تحمیلی به‌عنوان یک تهدید علیه خلق‌های کوردستان استفاده می‌کند. اما رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، با مقاومت بی‌همتا خود به این توطئه پاسخ می‌دهد.»

مقاومت در برابر انزوای تحمیلی

زوبیده زمرد تأکید کرد که خلق کورد هرگز در برابر این ظلم تسلیم نشده است و افزود: «ما باید تمام میدان‌ها و خیابان‌ها را به عرصه مقاومت در برابر انزوای تحمیلی تبدیل کنیم. جامعه ما در دیاسپورا باید بیش از پیش مسئولیت‌هایی را بر عهده بگیرد.»

شکست سیاست نئوعثمانی

ادریس بالوکن سیاستمدار کورد، نیز در این نشست سخنرانی کرد و گفت: «سیاست نئوعثمانی دولت ترکیه شکست خورده است. آن‌ها می‌خواستند اراده خلق کورد را بشکنند، اما در نهایت خودشان شکست خوردند و خلق کورد نیرومندتر شد.»

‌«انزوای تحمیلی مانعی در برابر آزادی و صلح است‌»

بالوکن تصریح کرد که انزوای تحمیلی یگانه مانع در برابر آزادی و صلح است و ادامه داد: «اگر به دنبال صلحی واقعی هستید، باید درهای امرالی باز شود. باید به تفکرات و ارزیابی‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در رابطه با رهیافت مسئله توجه شود.»

بالوکن همچنین به حملات علیه NAV-Berlin اشاره کرد و کوردهای ساکن اروپا را به اتحاد فراخواند و گفت که ما باید بیشتر از همیشه در کنش‌ها شرکت کنیم و در میادین حضور یابیم در پایان، بالوکن از همگان را فراخواند که در راهپیمایی بزرگ ۱۶ نوامبر در شهر کلن برگزار می‌شود شرکت کنند.