تصویر

«برای آزادی رهبر آپو به سوی وین حرکت می‌کنیم»

رؤسای مشترک «جامعه آزاد» با تأکید بر انزوای تحمیلی غیرانسانی در زندان امرالی گفتند: «ما برای آزادی رهبر آپو در تاریخ ۲ نوامبر به سوی وین حرکت می‌کنیم.»

به مناسبت دهمین سالگرد آزادی کوبانی و با شعار «از کوبانی آزاد به سوی رهبری آزاد» در سراسر اتریش یک راهپیمایی برگزار خواهد شد.

در بیانیه‌ای که از سوی رؤسای مشترک نهاد جامعه آزاد درباره این راهپیمایی منتشر شده، آمده است: «با ورود به قرن ۲۱، نظام مدرنیته سرمایه‌داری قصد داشت خاورمیانه را از نو طراحی کند. اما یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر راه این پروژه، جنبش آزادی‌ کورد و خلق کورد بود. به همین دلیل، در تاریخ ۹ اکتبر ۱۹۹۸ توطئه‌ای بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان صورت گرفت. از آن زمان ۲۶ سال گذشته است، نه پروژه بزرگ خاورمیانه تحقق یافته و نه صلح برقرار شده است. بلکه کاملا برعکس، خاورمیانه به دریایی از خون تبدیل شده است. جنگ‌ها و درگیری‌ها هر روز بیشتر و شدیدتر می‌شوند. نظامی که بیش از یک‌چهارم قرن است رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را در جزیره امرالی اسیر کرده است، به هیچ قانون و اصولی پایبند نیست.»

در این بیانیه با معطوف داشتن توجهات بر انزوای تحمیلی غیرانسانی در امرالی، ادامه داده شده است: «این ۴۴ ماه است که هیچ خبری از وضعیت رهبر آپو دریافت نشده است. خشم و نگرانی خلق کورد نسبت به وضعیت سلامتی و امنیت رهبر آپو روز به روز بیشتر می‌شود و این وضعیت دیگر غیرقابل قبول است.»

فراخوان برای راهپیمایی

در ادامه این بیانیه آمده است: «برای پایان دادن به توطئه بین‌المللی، شکستن انزوای تحمیلی و تضمین آزادی جسمانی رهبر آپو، ما به عنوان نهاد جامعه آزاد در اتریش، در تاریخ ۲ نوامبر، راهپیمایی بزرگ آزادی را که مرکز آن وین خواهد بود، برگزار خواهیم کرد. هدف ما در این راهپیمایی حضور ۱۰ هزار نفر است. مجلس ما در اتریش تدارکات جدی برای این راهپیمایی انجام داده است. برای انتقال جمعیت به محل راهپیمایی، اتوبوس‌هایی از نقاط مختلف شهرهای اتریش تهیه شده است. افرادی که با وسایل نقلیه شخصی خود می‌آیند نیز هماهنگ شده‌اند. همچنین برای افرادی که با قطار می‌آیند نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

برای اطلاع‌رسانی به خلق‌مان در مورد آزادی رهبر آپو و تشویق به شرکت در این راهپیمایی، ما در مناطق مختلف جلسات و نشست‌های مردمی برگزار خواهیم کرد.

فراخوان ما به همه‌ی کوردهای میهن‌دوست ساکن اتریش این است که در برابر انزوای تحمیلی و تمامی بی‌عدالتی‌هایی که علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، انجام می‌شود، سکوت نکنیم. بیایید با شرکت در این راهپیمایی، صدای مطالبه آزادی خود را بلند کنیم. فراموش نکنیم، آزادی رهبر آپو آزادی خلق کورد است. انزوای تحمیلی بر رهبر آپو، انزوای تحمیلی  برعلیه تمام خلق کورد است.

همچنین ما از تمامی نهادها، اتحادیه‌ها، احزاب، کنشگران و همه کسانی که از دموکراسی و حقوق بشر دفاع می‌کنند، دعوت می‌کنیم در این راهپیمایی شرکت کنند.

ما در تاریخ ۲ نوامبر ساعت ۱۴:۰۰ از پارک ووتیو به سوی وین برای آزادی رهبر آپو حرکت می‌کنیم.»