تصویر

برپایی غرفه‌ای با شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان» در لیورپول

در چارچوب کارزار جهانی «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد»، غرفه‌ای در مرکز شهر لیورپول انگلستان برپا و همراه با آن کنش‌های فرهنگی نیز انجام شد.

مرکز جامعه کورد در لیورپول، در چارچوب کارزار جهانی «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد»، در مرکز اصلی این شهر غرفه‌ای را برپا کرد.

غرفه با تصاویر و پرچم‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، آراسته شده بود و همچنین کتب و بروشورهایی درباره کنفدرالیسم دموکراتیک در دسترس بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در این غرفه که با استقبال زیادی روبه‌رو شد، ترانه‌هایی که درباره رهبر خلق کورد نوشته شده بوند، اجرا شدند. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانستند کتب رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را دریافت کنند و گفتگوهایی درباره صلح در خاورمیانه و سیستم آزادی زنان انجام شد و تفکرات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در این موارد مطرح شد.

کوردستانیان در این مراسم، شعارهایی مانند «زنده باد رهبر آپو» و «دیروز ماندلا، امروز اوجالان ‌(Yesterday Mandela today Ocalan)» و همراه با اجرای موسیقی و آواز، رقص و پایکوبی کردند.

مدیران مرکز جامعه کوردی تأکید کردند که اسیر گرفتن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مسئله‌ای فقط مربوط به کوردها نیست، بلکه باید برای تمامی مردم جهان نیز به‌عنوان موضوعی جهانی قابل قبول نباشد، آن‌ها افزودند: «رهبر آپو با پارادایم خود را نه‌تنها برای خلق کورد، بلکه برای خلق‌های خاورمیانه و جهان، سیستمی دمکراتیک رادیکال، برابری‌طلب و آزادی‌خواه را ایجاد می‌کند. میلیون‌ها نفر با افکار رهبر آپو علیه ظلم و بربریت داعش مبارزه می‌کنند و این  میلیون‌ها نفر برای ساختن یک حیات صلح‌آمیز به راه فتاده‌اند. به همین دلیل، کسانی که با افکار رهبر آپو شناخته‌اند، علیه اسارت او موضع می‌گیرند و بر اهمیت همبستگی در مبارزه با فاشیسم دولت اشغالگر ترکیه تأکید می‌کنند. تا زمانی که آزادی جسمانی رهبر آپو تحقق نیابد، ما همچنان در خیابان‌ها و میدان‌ها حضور خواهیم داشت.»

همچنین در این غرفه، موسیقی اجرا شده و کنش‌های فرهنگی مختلفی برگزار شد. همچنین فراخوان صیانت از کارزار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان داده شد.