تصویر

در مقابل دفتر سازمان ملل متحد، انزوای تحمیلی محکوم شد

کوردستانیان که از ماه ژانویه ۲۰۲۱ در مقابل دفتر سازمان ملل در شهر ژنو کنش خود را انجام می‌دهند گفتند‌‌:‌‌ ‌«تا زمانیکه آزادی جسمانی رهبرمان محقق نشود از مبارزه دست بردار نخواهیم شد.‌»

این کنش که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از روز ۲۵ ژانویه ۲۰۲۱ در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در شهر ژنو سوئیس آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد. در چارچوب کارزار ‌«زمان، زمان آزادی است» هر چهارشنبه در میدان Natîons که اداره سازمان ملل متحد در آن وجود دارد این کنش انجام می‌شود.

کنش این هفته با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد تمام شهدای آزادی کوردستان در شخص گریلاهای نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ) روژهلات زیلان ‌(اوزکان شاهین) و اَردال شاهین ‌‌(حسن اوغوز) که علیه وزارت کشور ترکیه عملیات فدائیانه انجام دادند،‌ برگزار شد.

به عنوان کمیته تدارکات این کنش، ویسَل کوشکانادی بیانیه را قرائت کرد. در این بیانیه توطئه بین‌المللی که در روز ۹ اکتبر ۱۹۹۸ با خارج شدن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از سوریه آغاز شد، محکوم شده و اشاره شد که دشمنان قصد دارند سیاست‌های انکارگرایانه،‌ نابودگرانه، نسل‌کشی و اشغالگری که ۱۰۰ سال علیه خلق کورد و کوردستان تحمیل می‌کنند را ادامه دهند.

ویسل کوشکانادی اشاره داشت، نظام انزوا که قریب به ۲۶ سال است بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحمیل شده، تحت کنترل دوئل بین‌المللی انجام می‌شود و گفت: ‌«می‌خواهند با تحمیل انزوا، ارتباط خلق‌مان را با رهبر خود قطع کنند. ما کوردستانیان و دوستان خلق کورد که علیه این سیاست‌ها در میادین حضور داریم، تا زمانیکه آزادی جسمانی رهبرمان محقق نشود از مبارزه دست بردار نخواهیم شد.‌»