در تجمع خلق در هاله‌ی آلمان: مبارزاتمان را برای آزادی رهبر اوجالان افزایش می‌دهیم

روکن آکچا؛ رئیس‌مشترک KON-MED در تجمع خلق در شهر هاله‌ی آلمان سخنرانی کرده و گفت؛ برای تحقق آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مبارزاتمان را تشدید نموده و در راهپیمایی ۱۸ نوامبر شرکت می‌کنیم.

در شهر هاله‌ی آلمان در چهارچوب کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، حل سیاسی مسئله کورد» یک تجمع برگزار شد. روکن آکچا؛ رئیس‌مشترک KON-MED و سیاستمدار فیصل ساری‌یلدز نیز در این تجمع حضور داشتند.

روکن آکچا اظهار داشت که باید خلق کورد پیشاهنگ کمپین مذکور باشند و افزود: «باید برای آزادی جسمانی رهبر اوجالان مبارزاتمان را تشدید کنیم، باید شوراهای مردمی را سازمان دهیم و برای حقوق دموکراتیک خود تلاش نماییم.»

آکچا عنوان کرد که باید همصدا علیه ممنوعیت پ‌ک‌ک در آلمان فریاد بزنیم. وی از انجام تمهیدات لازم برای راهپیمایی ۱۸ نوامبر در برلین خبر داد و خواستار مشارکت دهها هزار نفری در این راهپیمایی شد.

سیاستمدار فیصل ساری‌یلدز نیز ضمن اشاره به ممنوعیت پ‌ک‌ک در آلمان گفت: «ما وارد مرحله‌ای شده‌ایم که ممنوعیت پ‌ک‌ک موجب ازدست رفتن حقوق دموکراتیک کوردها شده است. وزیر کشور وقت آلمان نیز گفته بود که این حکم سیاسی است و نه قانونی. گفته‌ی «اقدامات پ‌ک‌ک به روابطمان با ترکیه ضرر می‌رساند» سندی بر این واقعیت است. ما هم می‌گوییم که این ممنوعیت به انزوای امرالی مرتبط است و علیه این شکنجه‌ی سیستماتیک در ترکیه هیچ اقدامی در سطح بین‌المللی صورت نگرفته است.»