تصویر

دی‌کونکا‌: سکوت می‌کنند چون از تفکرات عبدالله اوجالان می‌ترسند

دکتر ماسیمیلیانو دی‌کونکا اعلام کرد که انزوای امرالی یک مسئله انسانی است و گفت‌: ‌«در مقابل انزوای تحمیلی سکوت کردند، زیرا از تفکرات عبدالله اوجالان می‌ترسند.»

دبیر کل فدراسیون کارکنان آموزش و پرورش منطقه لومباردیا ‌(غرب) ایتالیا، دکتر ماسیمیلیانو دی‌کونکا ارزیابی‌های خود در رابطه با شرایط انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پارادایم وی یعنی جامعه دمکراتیک و اکولوژیک مبتنی بر آزادی زنان را با خبرگزاری فرات ‌(ANF) در میان گذاشت.

‌«انزوای امرالی یک مسئله بسیار جدی انسانی است‌»

دی‌کونکا گفت‌‌: ‌«شرایطی که جناب اوجالان در آن قرار دارد، یک مسئله بسیار جدی و انسانی است، زیرا این تنها مسئله یک شخص یا تنها یک ملت نیست. این انزوایی نیست که تنها علیه یک شخص تحمیل ‌شود. تحمیل چنین انزوای شدیدی است که انسان را به فکر وا می‌دارد که تا چه اندازه از یک نفر می‌ترسند. زیرا تفکرات او بسیار قدرتمند هستند و این در حالی است که جامعه بین‌المللی نمی‌تواند به مسئله دمکراسی، عدالت و انسانیت پاسخ دهد.»

‌«سکوت نیروهای بین‌المللی فاجعه است»

دی‌کونکا موضع نیروهای بین‌المللی در رابطه با شرایط رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به باد انتقاد گرفت و گفت‌: ‌«گفته می‌شود، حق هر کسی است که فکرش را ابراز کند. اما عجیب است که جامعه اورپا، همچنین ناتو در این مسئله، موضع صحیحی اتخاذ نمی‌کنند. بنظر من این وضعیت به یوگسلاوی سابق شبیه است زمانیکه تحرکات و اقدامات لازمه انجام نشد و همین به دلیلی برای ختم شدن ماجرا به یک تراژدی مبدل شد. سکوت نهادهای موظف و جامعه بین‌المللی در برابر انزوای امرالی یک فاجعه است. بنظر من هر کسی می‌داند که رژیم اردوغان، دمکراتیک نیست. این نه تنها برای کوردها، بلکه برای آکادمیسین‌ها و روزنامه‌نگاران نیز صدق می‌کند. اگر به یاد داشته باشید، چند سال قبل روزنامه‌نگاران و معلمان بخاطر افکارشان با ظلم و ستم روبرو شدند. آن تنها تفکر کوردها نبود، تفکر عدالت و شفافیت بودند.

‌‌‌«بخاطر منافع اقتصادی در مقابل اردوغان سکوت می‌کنند»

اروپا تماما بخاطر دلایل اقتصادی و منفعت، مثل اینکه هیچ اتفاقی روی نداده است، حرکت و رفتار می‌کند. ادعا می‌کنند که ترکیه یک کشور دمکراتیک است. اما ما باید در اینجا از ‌«دمکراسی» دلار، نفت و گاز بحث کنیم. ما می‌دانیم که ترکیه دارای خط گاز است و در اروپا گاز توزیع می‌کند. مخالفت با اردوغان به معنای از دست‌دادن برخی امتیازات است، از دست رفتن دسترسی به این گاز. یعنی معیارهایی جامعه اروپا و همکاری و روابط میان خلق‌ها بخاطر گاز قربانی می‌شود و از بین می‌رود.

‌«از تفکرات عبدالله اوجالان می‌ترسند»

دی‌کونکا اعلام کرد که تفکرات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای خلق‌های جهان دارای اهمیتی بسیار است و گفت‌: ‌«جناب اوجالان تفکرات خود را برای دمکراسی ارائه می‌کند و از صلح جهانی حرف می‌زند. در مقابل تروریسم و جنگ، از حیات صلح‌آمیز در میان خلق‌ها دفاع می‌کند. تفکرات او بر زندگی مسالمت‌آمیز و همکاری تکیه دارد. بنظر من چیزیکه نیروهای بین‌المللی را می‌ترساند نیز این تفکر او است؛ فرصت حیات مشترک همراه با همکاری انسانی. تمام نظام کاپیتالیسم و لیبرال را می‌تواند نابود و متلاشی کند،‌ زیرا تفکر کنفدارلیسم دمکراتیک اوجالان بر مبنای همکاری و اشتراک است. این امر به معنای به پایان رسیدن جنگ، رد کردن وجود ارتش برای یک خلق و به پایان رسیدن اشغالگری کشورهای دیگر می‌باشد. در عین‌حال تعاریف طبقه و ملت را نیز مورد اشکال قرار می‌دهد. جامعه بین‌المللی از این تفکر اوجالان می‌ترسد و از سیستم آلترناتیو اوجالان هراس دارد.‌»

‌«آزادی او به هر کسی مربوط است»

دبیر کل دکتر ماسیمیلیانو دی‌کونکا توجه‌ها رابه اهمیت کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد‌» معطوف داشت و گفت‌: ‌«آزادی اوجالان نه تنها بخاطر دلایل انسانی، همچنین برای توسعه و دمکراسی هم اهمیت دارد.‌»

دی‌کونکا گفت‌:‌‌ «اوجالان همکاری و وظیفه‌ای جداگانه را به حیات مشترک پیشنهاد می‌کند. به همین خاطر آزادی اوجالان نه تنها برای کوردها و روژاوا، بلکه در عین‌حال برای انسانیت و دمکراسی بسیار مهم است. اوجالان ما را به بازخوانی نظام حاکمه موجود فرا می‌خواند.

پذیرش نظام موجود به معنای محکوم کردن انسانیت است. تفکر اوجالان بسیار مهم است، زیرا برای ادامه حیات و بقای انسانیت آلترناتیوی بی‌بدیل را به ما ارائه می‌کند.‌»