تصویر

فراخوان ‌‌‌«ما رهبر آپو را آزاد خواهیم کرد» از انگلیس

نهادهای کوردستانی به همراه دوستان خلق کورد در لندن گردهم آمدند و گفتند‌:‌‌ «ما با نیروی سازماندهی‌مان، دیوارهای امرالی را ویران کرده و رهبر آپو را آزاد می‌کنیم.‌»

نهادهای کوردستانی و جنبش‌های انقلابی ترکیه‌ای در چارچوب دومین مرحله کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» در شهر لندن یک بیانیه مشترک را منتشر کردند.

مجلس خلق کورد در انگلیس و اعضای آن، کنگره ملی کوردستان ‌(ک‌ن‌ک)، مجلس سوریه دمکراتیک ‌(م‌س‌د)، نماینه جنبش گوران و ریاست مشترک سابق کل ه‌د‌پ سَرپیل کمالبای و نماینده انگلیس کنفدراسیون حقوق دمکراتیک اروپا محمود یولداش نیز در این بیانیه مشارکت کردند.

ریاست مشترک مجلس خلق کورد انگلیس، تورکان بوداک سخنرانی آغازین را ایراد کرد و اعلام نمود تا زمان پیروزی کارزار آزادی آنان به مبارزه خود ادامه می‌دهند، تورکان بوداک گفت‌: ‌«تا زمانیکه رهبر آپو آزاد نشود، صلح در خاورمیانه به وجود نمی‌آید. تفکرات او می‌توانند رهیافت صلح‌آمیز را برای مسئله کورد عملی کنند. این امر نیز صلح را در خاورمیانه عملی خواهد کرد.‌»

ریاست مشترک مجلس خلق کورد، سعید سوروچ نیز بیانیه مشترک مطبوعاتی را قرائت کرد. او به اولین سال این کارزار و به حمایت و پشتیبانی دوستان از آرمان کوردستان، با احترام و قدردانی درود فرستاد.

در این بیانیه اعلام شده است که نظام تحمیل انزوا و شکنجه برای نابود کردن نگرش کورد‌های آزاد به وجود آمده است و آمده است: ‌«رهبر آپو برای خلق‌های خاورمیانه و جهان، به ویژه‌ نیز برای کوردها یک پارادایم صلح‌آمیز و برابر را ایجاد کرده است و به همین دلیل هر روز مبارزه می‌کند. این مبارزه برای کورد آزاد بودن انجام می‌شود. برای خلق‌های کوردستان و خاورمیانه، بنیاد آزادی خلق‌ها و آرمان ملت دمکراتیک است.‌»

سعید سوروچ اظهار داشت که در بسیاری از مناطق انگلیس، بسیاری از سندیکاها و سیاسیون از کارزار آزادی حمایت می‌کنند و گفت‌، خلق کورد و دوستان‌شان در آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مصمم هستند.

سعید سوروچ اعلام کرد که به مناسب فرارسیدن دومین سالگرد این کارزار، کنش‌های بسیاری برگزار خواهند شد و گفت‌: ‌«دومین سال کارزار بین‌المللی آغاز می‌شود. با نزدیک شدن به سالگرد توطئه بین‌المللی که علیه رهبر آپو صورت گرفت، خلق کورد برای صیانت از مقاومت رهبری و محقق کردن آزادی وی گردهم می‌آیند. مقاومت به شیوه‌‌های مختلفی ادامه دارد. به عنوان مجلس خلق کورد در انگلیس، خلق خود و دوستانمان را فرامی‌خوانیم‌: در دومین سال کارزار به شیوه‌ای فعالانه مشارکت کنید. ما با نیروی سازماندهی‌مان، دیوارهای امرالی را ویران کرده و رهبر آپو را آزاد می‌کنیم.‌»

پس از سخنرانی، بیانیه مطبوعاتی با تشویق و سردادن هلهله از سوی مشارکت کنندگان به پایان رسید.