تصویر

گرامیداشت یاد شهید اورهان بینگول در لندن

یاد عضو شورای فرماندهی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ)، شهید اورهان بینگول در لندن گرامی داشته شد.

یاد عضو شورای فرماندهی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ)، اورهان بینگول ‌(علی دینچر) که در روز  ۶ ژوئن ۲۰۲۴ در مناطق حفاظتی مدیا براثر حمله اشغالگرانه دولت ترکیه به شهادت رسید، در ساختمان مجلس خلق کورد در انگلیس گرامی داشته شد. این مراسم را کمیسیون خانواده‌های شهدای مجلس خلق کورد در انگلیس برگزار کرد.

این مراسم یابود با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای کوردستان و با مشارکت بستگان فرمانده اورهان بینگول و بسیاری از کوردستانیان برگزار شد.

در این مراسم گرامیداشت اشاره شده است عضو شورای فرماندهی ه‌‌پ‌گ، شهید اورهان بینگول در شخص خود نشان داد که ایستادگی علیه اشغالگری و خیانت، چگونه باید باشد. در محل برگزاری مراسم، بروی میزی که برای یابود شهید اورهان آراسته شده بود، دسته‌های گُل میخک گذاشته شده و حاضران بروی این میز شمع روشن کردند.

از مجلس خلق کورد ارجان آکبال در این مراسم سخنرانی کرد و یاد تمام شهدای کوردستان را گرامی داشت.

ارجان آکبال اعلام کرد که شهید اورهان ۳۳ سال مبارزه‌ای بی‌وقفه انجام داد و گفت‌: ‌«در هر وجب از خاک کوردستان، اثری از خود برجای گذاشت، این رد و اثر آزادی است، مقاومت علیه تسلیم شدن می‌باشد، اثر خط انقلابی علیه انفعال است.‌»

از جنبش انقلابی متحدانه خلق‌ها نیز سرحد هاوار سخنرانی کرد و گفت‌: ‌‌«زندگینامه فرمانده اورهان بینگول، زندگینامه خط سازمان، جنبش و حزب است. در این زندگینامه، مقاومت، فداکاری، اهداف آزادی، اعتقاد، مصمم بودن و کوردستانی آزاد وجود دارد. ما یقینا کوردستان آزاد را محقق خواهیم کرد و اشغالگران را شکست خواهیم داد.‌‌‌»

در پایان این مراسم به عنوان کمیسیون خانواده‌های شهدای مجلس خلق کورد، علی پویراز سخنرانی کرد و یاد شهدا را با احترام و قدردانی گرامی داشت.

این مراسم با سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌«شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.