ک‌ج‌د‌ک- اروپا: همه باید قوی‌تر، از رهبر آپو صیانت کنند

ک‌ج‌د‌ک- اروپا علیه توطئه بین‌المللی بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «آزادی جسمانی رهبر آپو از اهمیت حیاتی برخوردار است. ما از مردم کورد و دوستانشان می‌خواهیم که قوی‌تر از رهبر آپو صیانت کنند.»

توطئه بین‌المللی

کنگره جوامع دموکراتیک کوردستان در اروپا (ک‌ج‌د‌ک- اروپا) به مناسبت سالگرد توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر بیانیه‌ای کتبی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «همراه با نزدیک شدن به سالگرد توطئه بین‌المللی، ما در ترکیه، کوردستان و خاورمیانه روند بسیار حساسی را پشت سر می‌گذاریم. دولت ترکیه به نسل‌کشی، اشغالگری و قتل‌عام خود ادامه می‌دهد. در زندان امرالی که هیچ قانون ملی و بین‌المللی وجود ندارد، ۲۶ سال است که رهبر آپو بدون وقفه تحت نظام انزوای مطلق رها شده است. ۴۴ ماه است که هیچ اطلاعی از وضعیت او دریافت نشده است.»

«۲۶ سال است که در امرالی شکنجه وجود دارد»

در این بیانیه آمده است که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ۲۶ سال پیش برای به ارمغان آوردن آزادی و برابری برای کوردها و حل مسئله کورد از طریق گفتگو به اروپا آمد و تصریح شد که کشورهای اروپایی حقوق و ارزش‌های بشری را قربان منافع خود کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «۲۶ سال است که رهبری ما در سلول انفرادی جزیره امرالی در انزوای شدید نگه داشته شده و نظام شکنجه ادامه داشته است.

از اظهارات ماسیمو دالما، نخست وزیر سابق ایتالیا، به خوبی مشخص می‌شود که معمار توطئه بین‌المللی آمریکا است. در ۷ اکتبر ۲۰۲۴، دالما به مطبوعات فاش کرد که بیل کلینتون، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا با او تماس گرفته و به او گفته است: 'اوجالان را به ترکیه تحویل بدهید.' آمریکا از تمامی حملات علیه رهبر آپو و مردم کورد حمایت می‌کند.

دولت فاشیست ترکیه یک سیستم شکنجه ویژه در امرالی ایجاد کرده است. هیچ حق و حقوقی در این سیستم وجود ندارد. به عنوان بخشی از طرح نابودی کوردها، رهبر آپو تحت انزوای شدید قرار دارد.

توطئه بین‌المللی به انزوای بین‌المللی تبدیل شده و به همین منوال ادامه دارد.

کسانی که مسئول انزوای فراقانونی علیه رهبر آپو هستند، کسانی هستند که توطئه بین‌المللی را انجام دادند، در درجه اول ایالات متحده آمریکا، شورای اروپا وسی‌پی‌تی هستند. اتحاد فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ شجاعتش را از سکوت قدرت‌ها و نهادهای بین‌المللی، شورای اروپا و سی‌پی‌تی می‌گیرد. اتحاد فاشیست‌ها این انزوا را در امرالی به الگویی تبدیل کرده است که برای همه زندان‌ها و جامعه اعمال می‌شود.

«ایده‌های رهبر آپو جهانی شد»

مقاومت رهبر آپو در امرالی، پارادایم او و ایدئولوژی آزادی زنان او در سراسر جهان گسترش یافته و جهانی شده است. امروز در سراسر جهان، زنان و مردم با شعار 'ژن، ژیان، آزادی' به جستجوی حقوق خود می‌پردازند. رهبر آپو مبارزه آزادی کوردستان را در سطح بین‌المللی معرفی کرد.

در سال ۲۰۲۳، کارزار 'آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد' در مقیاس بین‌المللی راه‌اندازی شد و امروز در ده‌ها کشور ادامه دارد. هزاران دوست، اتحادیه، نهاد و سازمان بسیج شده‌اند. در چارچوب کارزاری که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ در سراسر جهان راه‌اندازی شد، خواست آزادی جسمانی رهبر آپو جهانی شده است.

«آزادی رهبر آپو برای مردم کورد بسیار مهم است»

در پرتو این واقعیت تاریخی، برای ادامه بقا و آزادی مردم کورد، آزادی جسمانی رهبر آپو از اهمیت حیاتی برخوردار است.

میلیون‌ها کورد رهبر آپو را به عنوان رهبر خود می‌پذیرند. همانطور که ماندلا کلید راه‌حل شرافتمندانه و گفتگوی مشکل آفریقای جنوبی شد، عبدالله اوجالان نیز کلید راه‌حل مسالمت‌آمیز و دموکراتیک برای مسئله کورد در ترکیه است. رهبر آپو نماینده مبارزات مردم کورد برای دموکراسی و آزادی است.

در بیست و ششمین سال توطئه بین‌المللی، ما از مردم، دوستان و بشریت می‌خواهیم که با قوت بیشتری از رهبر آپو صیانت کنند و کارزار بین‌المللی را که در ۲۰ اکتبر وارد دومین سال خود می‌شود، گسترش دهند.»