تصویر

کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری گالیسیا: عبدالله اوجالان باید آزاد شود

فراخوانی برای گسترش کارزار از سوی کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری گالیسیا داده شد. کنفدراسیون این پیام را داد؛ «عبدالله اوجالان باید آزاد شود.»

کارزار آزادی

کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری گالیسیا (CIG)، یکی از پیشگامان کارزار جهانی که برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راه‌اندازی شد، توجه را به انزوای مطلق تحمیلی بر رهبر خلق کورد جلب کرد و نهادهای بین‌المللی را به انجام وظیفه فراخواند.

کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری گالیسیا  که در منطقه گالیسیا فعالیت می‌کند، بیانیه‌ای در رابطه با کارزار جهانی «آزادی برای عبدالله اوجالان» صادر کرد. در این بیانیه که اعضای اتحادیه پوسترهایی با مضمون آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را حمل می‌کردند، تاکید شد که سیستم شکنجه‌گری در امرالی اجرا شده است.

کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری گالیسیا با اشاره به اینکه حل نشدن مسئله کورد در ترکیه باعث ایجاد درگیری و بی‌ثباتی سیاسی در منطقه می‌شود، گفت: «این منجر به نقض حقوق مدنی و سیاسی می‌شود، به قیمت جان هزاران نفر تمام می‌شود، باعث اشغال، نژادپرستی، ظلم به زنان، بدبینی دینی، استعمار اقتصادی و تخریب محیط زیست می‌شود.»

در این بیانیه با اشاره به اینکه شرایط بازداشت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، ناقض کنوانسیون‌ها و توافق‌نامه‌های ضد شکنجه است، آمده است:

«از دبیرکل شورای اروپا، کمیته اروپایی پیشگیری از شکنجه، مجازات و رفتار غیرانسانی یا تحقیرکننده، کمیساریای حقوق بشر شورای اروپا، کمیته وزیران، کمیته حقوق بشر سازمان ملل و نهادهای مربوطه می‌خواهیم تا اقدامات لازم را برای اطمینان از اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از شکنجه و رفتار غیرانسانی انجام دهند. و اینکه عبدالله اوجالان در مرحله اول اجازه داشته باشد با وکلای خود و خانواده‌اش ملاقات کند، و در نهایت از شما می‌خواهیم اقدامات لازم را برای اطمینان از آزادی او در شرایطی انجام دهید که به او اجازه می‌دهد در جستجوی یک راه حل سیاسی عادلانه و دموکراتیک برای مسئله کورد که چندین دهه در ترکیه ادامه دارد ایفای نقش کند.»

پس از بیانیه، اعضا و مدیران کنفدراسیون همراه با پوسترهای کارزار شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان» را سر دادند.