کنفدراسیون‌های کارگری CGT و CI: آزادی برای عبدالله اوجالان!

کنفدراسیون بین اتحادیه‌ها و کنفدراسیون عمومی کارگران کاتالونیا تأکید کردند که بر کارزار آزادی جهانی که بخشی از آن هستند پافشاری می‌کنند و گفتند: «اگر آزادی مردمی که برای جهانی بهتر مبارزه می‌کنند سلب شود، ما نمی‌توانیم در برابر آن سکوت کنید.»

کنفدراسیون بین اتحادیه‌ها (Confederacion Intersindical-CI)، یکی از بزرگترین کنفدراسیون‌های کارگری در اسپانیا، به مناسبت اولین سالگرد کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» در سایت رسمی خود بیانیه‌ای با عنوان: «با گذشت یک سال ما همچنان به اصرار خود ادامه می‌دهیم: آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مطالبات مردم کورد» صادر کرد.

در این بیانیه با یادآوری اینکه کمپین بین‌المللی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راه‌اندازی شده است، آمده است: «اوجالان بدون تضمین هیچ یک از حقوقش محاکمه و به اعدام محکوم شد. این حکم به حبس ابد تبدیل شد و در شرایط انزوای مطلق در جزیره امرالی ادامه یافت. از سال ۲۰۲۱ بدین سو هیچ ارتباطی با خانواده و وکلای او وجود نداشته است.»

در این بیانیه آمده است: «در اولین سالگرد کارزار بین‌المللی که برای عبدالله اوجالان راه‌اندازی شد، ما به عنوان CI می‌خواهیم تعهد خود را برای محکوم کردن نقض حقوق بشر در ترکیه، به ویژه مواردی که بر افراد زندانی تأثیر می‌گذارد، تکرار کنیم. آزادی زندانیان بدون شک مهمترین گامی خواهد بود که راه را برای گفتگو و مذاکرات جدید برای یافتن راه‌حل سیاسی برای خواسته‌های مردم کورد در داخل مرزهای ترکیه هموار می‌کند. از این نظر، مشارکت‌های مختلف عبدالله اوجالان نقشی اساسی در دستیابی به راه‌حل نهایی این مسئله خواهد داشت.»

این بیانیه با پیام «همبستگی با مبارزات مردم کورد. آزادی برای عبدالله اوجالان و زندانیان سیاسی، راه‌حل سیاسی برای مردم کورد» به پایان رسید.

CGT: آزادی اوجالان برای جهانی بهتر

کنفدراسیون کل کارگران کاتالونیا (Confederació General del Treball de Catalunya-CGT) پیام زیر را صادر کرد: «به عنوان CGT کاتالونیا، برای آزادی مردم کورد و عبدالله اوجالان می‌خواهیم با شرکت در کارزار بین‌المللی برای آزادی کوردستان از جنبش آزادی‌بخش کوردستان حمایت کنیم. دولت ترکیه او را به مدت ۲۵ سال در زندان امرالی بازداشت و منزوی کرد. هدف زندانی شدن او به دام انداختن اندیشه‌های ضددولتی، ضد پدرسالاری و ضد سرمایه‌داری وی است.

آزادی زنان، اکولوژی و خودمدیریتی؛ اینها ستون‌هایی هستند که کنفدرالیسم دموکراتیک بر آنها بنا شده است. اندیشه‌ها و عملکردهای جنبش آزادیبخش خلق کورد مستقیماً با ساختارهای اقتدارگرایانه دولت-ملت مقابله می‌کند و تهدیدی برای دولت‌های ترکیه، ایران، عراق و سوریه است.

ما خواستار آزادی اوجالان هستیم. زیرا ما به عنوان آنارکو-سندیکالیست‌ها نمی‌توانیم در برابر سلب آزادی کسانی که برای جهانی بهتر مبارزه می‌کنند سکوت کنیم. زیرا در رفقای انقلاب روژاوا نمونه مبارزه‌ای را می‌بینیم که خارج از دولت-ملت و دیکتاتوری سرمایه سازماندهی می‌شود و به جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان امید تازه‌ای می‌بخشد.

آزادی برای اوجالان! راه حل سیاسی برای کوردستان!»