کوماو طی دو روز با خانواده‌های شهدا دیدار کرد

موسسه خانواده شهدا (کوماو) در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴ در شهر کلن جلسه‌ای با خانواده‌های شهدا برگزار کرد.

علاوه بر خانواده‌های شهدا، نمایندگان سازمان‌های کوردستانی در اروپا نیز در این جلسه حضور داشتند.

رمزی کارتال ریاست مشترک کنگره خلق و زبیر آیدار عضو شورای اجرایی ک­ج­ک نیز در این نشست شرکت کردند. در این جلسه، در مورد اهمیت شهدا، تحولات سیاسی کنونی و سال دوم کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» گفتگو و بررسی شد و نظرات و پیشنهادات خانواده‌های شهدا دریافت شد.

نمایندگان نهاد‌ها و سیاستمداران شرکت کننده در این جلسه، در مورد وضعیت فعلی ارزیابی‌های گسترده‌ای انجام دادند. در این ارزیابی‌ها، توجه ویژه‌ای به سیاست‌های اشغالگرانه، فشارها و نسل‌کشی‌های دولت اشغالگر ترکیه علیه خلق کورد شد.

در این جلسه، انتظارات فرزندان کورد، که در جریان مبارزه جان خود را فدا کرده‌اند، از خانواده‌های شهدا و عموم مردم به‌صورت گسترده مورد گفتگو قرار گرفت.

همچنین در مورد آمادگی خانواده‌های شهدا برای شرکت در راهپیمایی بزرگ ۱۶ نوامبر در کلن و مسئولیت‌هایی که باید در این فرآیند بر عهده بگیرند، صحبت شد. خانواده‌های شهدا خواستار مشارکت گسترده در این راهپیمایی شدند.

کوماو اعلام کرد که این جلسات با خانواده‌های شهدا به همین شکل ادامه خواهد داشت چون از این جلسات حمایت معنوی دریافت خواهد شد. همچنین بر اهمیت ادامه کنش‌های مشابه تأکید شد.