NAV-BEL‌: تا زمانیکه رهبر آپو آزاد شود ما در میادین حضور داریم

ریاست مشترک NAV-BEL، توری اوراک به عنوان مجلس خلق کورد در لیئژ بیانیه داد و گفت‌: ‌«تا زمانیکه رهبر آپو آزاد نشود، ممکن نیست که مسائل در خاورمیانه به رهیافت برسند. ما علیه انزوای تحمیلی و شکنجه در میادین هستیم.‌»

مجلس خلق کورد در لیئژ در چارچوب کارزار ‌‌«آزادی برای عبدالله اوجالان،‌ راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» در میدان ساینت لامبرت بیانیه داد.

به عنوان جامعه دمکراتیک کوردستانیان در بلژیک،‌ ریاست مشترک NAV-BEL، توری اوراک سخنرانی کرد. اوراک اعلام کرد که دوستان خلق کورد یکسال قبل کارزاری را آغاز کردند و گفت‌: ‌«بی‌گمان دولت‌های اروپایی در این توطئه نقش بزرگی برعهده داشتند. دادگاه حقوق‌بشر اروپا تصمیمی گرفت، اما دولت‌های اروپایی به این تصمیم بی‌اعتنایی و سکوت اتخاذ کردند. دولت‌های اروپایی حتی از قوانین خود نیز محافظت نکردند. انزوای تحمیلی و شکنجه ۴ سال است که بی‌وقفه ادامه دارد. موضع نهادهای بین‌المللی علیه انزوای تحمیلی، سکوت می‌باشد. خلق کورد این موضع‌گیری‌ها را می‌بیند و آن را نمی‌پذیرد. اگر دولت‌های اروپایی از ارزش‌ و تصمیمات خود صیانت کنند، در اینصورت باید بصورتی فوری برای آزادی رهبر آپو اقداماتی انجام دهند. تمام جهان این را می‌داند‌؛ خاورمیانه در میان یک کائوس بزرگ می‌باشد و این کائوس در آستانه انفجار قرار دارد. مرکز راه‌حل مسائل خاورمیانه،‌ رهبر آپو است. این وضعیت در آینده بیشتر آشکار خواهد شد. تا زمانیکه رهبر آپو آزاد نشود،‌ ممکن نیست که مسائل در خاورمیانه به رهیافت برسند. به همین علت ما این انزوای تحمیلی و شکنجه را نخواهیم پذیرفت. ما علیه موارد در میادین حضور داریم.‌»