تصویر

راهپیمایی با مشعل در استراسبورگ‌: آزادی رهبر آپو آزادی ما است

در استراسبورگ به پیشاهنگی جنبش جوانان انقلابی ‌(ت‌ج‌ش‌) در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» راهپیمایی و تجمع‌ برگزار شده و فراخوان مشارکت در مبارزه داده شد.

کوردستانیان ساکن اروپا و دوستان‌شان مُصِرانه به کنش‌های خود در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» ادامه می‌دهند. در شهر استراسبورگ فرانسه به پیشاهنگی جنبش جوانان انقلابی ‌‌‌(ت‌ج‌ش) یک راهپیمایی با برافراشتن مشعل و تجمع برگزار شد.

این راهپیمایی از Gare de استراسبورگ آغاز شد و در Place Klebe به پایان رسید. در این راهپیمایی پلاکارت‌هایی که توجهات را به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به عنوان یک جنایت علیه بشریت معطوف می‌دارد، همراه با پرچم‌ها و تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، پرچم حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک‌‌) و مشعل برافراشته شد.

در طول این کنش،‌ شعارهای ‌‌«زنده‌باد رهبر آپو»، «بدون رهبری حیات میسر نیست»، ‌«جوانان فدائیان رهبر آپو هستند»، ‌«رژیم ترکیه فاشیست است»، ‌«Libertê pour Ocalan»، ‌«ژن ژیان آزادی» سرداده شدند.

زمانیکه راهپیمایی به Place Klebe رسید، یک تجمع برگزار شد. این تجمع با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای آزادی کوردستان آغاز و سپس به عنوان جنبش جوانان انقلابی بیانیه‌ای داده شد. در این بیانیه اعلام شده است که هیچ اطلاعی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دریافت نمی‌شود و این وضعیت نگرانی‌هایی برای خلق کورد ایجاد کرده است و گفته شد‌: ‌«ما جوانان کورد یکبار دیگر دولت فاشیست ترکیه چنین فرامی‌خوانیم‌؛ رهبری‌ما اراده مسئله کورد است، ما نیز رفیق و فدائیان او هستیم. انزوای تحمیلی بر رهبر ما یک جنایت است و شکنجه‌ای می‌باشد که تمام خلق کورد تحمیل می‌شود. ما واقف هستیم که آزادی رهبری ما، ‌آزادی خلق کورد، جوانان و زنان کورد است. ما در هر کجای جهان که باشیم، مبارزه‌ خود را تا زمان آزادی رهبرمان و کوردستان ادامه می‌دهیم.‌»

پس از بیانیه، این تجمع با سردادن شعارهایی به پایان رسید.