راهپیمایی برای آزادی عبدالله اوجالان در سنت‌گالن

در راهپیمایی مشعلی که در سنت‌گالن در چارچوب کمپین "آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد" برگزار شد، تاکید شد که کوردستانی‌ها همچنان از سوئیس صدای امرالی خواهند بود و هرگز دست از مبارزه نخواهند کشید.

در چارچوب کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد»، راهپیمایی مشعلی در شهر سنت‌گالن سوئیس برگزار شد.

کوردستانی‌ها و دوستانشان در پارک لئونهارد به پیشاهنگی جنبش جوانان انقلابی (ت‌ج‌ش) و زنان جوان مبارز (تکوژن) تجمع کردند و با روشن کردن مشعل راهپیمایی کردند.

در طول راهپیمایی بارها شعارهایی مانند «زنده‌باد رهبر آپو»، «ژن، ژیان، ئازادی» و «اردوغانِ دیکتاتور» سر داده شد. پس از راهپیمایی، بیانیه مطبوعاتی به زبان آلمانی به نمایندگی از جمعیتی که به مارک‌گاسه رسیده بودند، قرائت شد.

بعداً مهمت اسلان، سیاستمدار سخنرانی کرد. اسلان با اشاره به کمپین "آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد" خاطرنشان کرد: «با انزوای اعمال شده بر عبدالله اوجالان، می‌خواهند اراده مردم کوردستان را تسلیم بگیرند.»

اسلان در ادامه سخنان خود گفت: دولت ترکیه با منزوی نگه داشتن رهبری می‌خواهد مردم کورد را از بین ببرد. انزوا نیز بخشی از این امر است. کشورهای اروپایی نیز شریک این جرم هستند؛ با حمایت از دولت ترکیه، از قتل‌عام مردم کورد در روژاوا و دیگر مناطق کوردستان چشم‌پوشی می‌کنند.»

اسلان با بیان اینکه دولت سوئیس نیز در همه این رویدادها سهم دارد، تاکید کرد که آنها همچنان از سوئیس صدای امرالی خواهند بود و هرگز دست از مبارزه نخواهند کشید.

پس از سخنرانی اسلان، این فعالیت با فراخوان برای شرکت در راهپیمایی که روز شنبه ۱۱ نوامبر در زوریخ در چارچوب کمپین "آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد" برگزار خواهد شد، به پایان رسید.