تصویر

راهپیمایی طولانی جوانان به پایان رسید

کنش راهپیمایی طولانی که از سوی جوانان کورد و دوستان انترناسیونالیست آنان از بیله‌فیلد برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده بود در شهر دویسبورگ به پایان رسید.

کنش راهپیمایی طولانی که به پیشاهنگی جنبش جوانان کورد و جوانان انترناسیونالیست در شهر بیله‌فیلد آلمان در روز ۱۵ سپتامبر در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» آغاز شده بود، علیرغم تمام اخلالگری‌ها و مانع‌تراشی‌ها در شهر دویسبورگ به پایان رسید.

جوانان در ساعات صبح در کوچه Marxloh-Pollman گردهم آمدند، بیانیه‌ای مطبوعاتی دادند و با اشتیاقی فراوان آخرین روز این کنش راهپیمایی را نیز به اتمام رساندند.

این راهپیمایی تحت محاصره سنگین پلیس عملی شده و در پایان این راهپیمایی نیز پلیس به کنشگران و راهپیمایان حمله کرد. زمانیکه پلیس‌ آلمان تلاش کردند تا یکی از جوانان را دستگیر کنند، جوانان با سردادن شعار ‌«‌زنده‌باد مقاومت امرالی» و ‌«زنده‌باد رهر آپو» حلقه‌ای انسانی ایجاد کردند. در مقابل موضع جوانان، پلیس مجبور به عقب‌نشینی شد.

همچنین زمانیکه راهپیمایی طولانی در مقابل ه‌ب‌ف در دویسبورگ به پایان رسید، پلیس دوباره جوانانی که رقص و پایکوبی می‌کردند را محاصره کرد. اما زمانیکه موضع‌گیری‌های قوی از سوی کنشگران ابراز شد، پلیس دوباره مجبور به عقب‌نشینی شد.

در ساعات غروب نیز برای اینکه به مناسبت برگزاری کنش، شادی انجام شود جوانان در سالنی که از قبل تعیین شده بود حاضر شدند.

جوانان، برای مشارکت در ۳۲مین جشنواره بین‌المللی فرهنگ کورد که در شهر فرانکفورت برگزار خواهد شد، به راه افتادند.