تصویر

سمینار ‌«آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان» برگزار شد

جوانان در منطقه گالیزیا اسپانیا در چارچوب ‌کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» پنل و سمینار برگزار و درباره موضوع ‌«کنفدرالیسم دمکراتیک و کورد» گفتگو کردند.

سمینار آزادی

به مناسبت اولین سالگرد کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» در بسیاری از مناطق کنش‌هایی برگزار شدند.

در چارچوب این کارزار، از سوی دانشجویان دانشکده تاریخ دانشگاه سانتیاگو دَ کومپوستَلا ‌(Santiago de Compostela) در منطقه گالیزیا اسپانیا با مشارکت اتحاد Solidaridad Obrera، انتشارات آردورا و جمعیت حمایت از فلسطین یک سمینار برگزار شد.

در این سمینار درباره کوردستان و مبارزه جنبش آزادی خلق کورد در خاورمیانه ارزیابی‌هایی انجام شد. اهمیت پارادایم رهیافت دمکراتیک رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پیشنهادات راه سوم در برهه جنگ‌ جهانی سوم مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و پیام وسعت‌بخشی به کارزار مذکور داده شد.

پس از انجام سمینار، از سوی جوانان دانشگاه بیانیه‌ای قرائت شد. در این بیانیه اشاره شده که حملات و فشارها علیه رهبر خلق کورد افزایش یافته است.

کنشی دیگر نیز در منطقه گالیزیا که در شهر ویگو برگزار شد. در مراسمی که به پیشاهنگی ابتکارعمل از کوردستان دفاع کن و سازمان جوانان برگزار شده بود،‌ درباره پارادایم ‌«کنفدرالیسم دمکراتیک» رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بحث و گفتگو صورت گرفت. همچنین مشخص شد که انقلاب روژاوا که با پارادایم رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان زندگی می‌کند،‌ بر بنیاد ‌«دمکراسی رادیکال» چگونه سازماندهی شده است و چگونه به سیستم آزادی زن،‌ برابری‌خواهی و اکولوژيک منجر شده است.

اشاره شده است که انزوای تحمیلی دولت اشغالگر ترکیه در امرالی هیچ جنبه اخلاقی و حقوقی ندارد و گفته شد که نظام سلطه از تفکرات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان می‌ترسد و در هراس است.‌