یاد شهدای TEV-DEM در شهر پایس گرامی داشته شد

یاد ۳ عضو TEV-DEM که در شهبا به شهادت رسیدند، در محله دِرانسی پاریس گرامی داشته شد.

برای گرامیداشت یاد اعضای TEV-DEM، مظلوم آنتَپ، زَلال عفرین و آلاف مراد که از سوی دولت اشغالگر ترکیه در شهبا به قتل رسیدند، در محله درانسی شهر پاریس پایتخت فرانسه از سوی مجلس خلق در درانسی یک مراسم یادبود برگزار شد.

خانواده مظلوم آنتپ، بستگان وی، مجلس خلق در درانسی، کوردستانیان و دوستان‌شان در این مراسم گرامیداشت مشارکت کردند.

خانواده مظلوم آنتپ که ساکن محله درانسی پاریس هستند، روز ۹ اکتبر همراه با مجلس خلق کورد در درانسی در ساختمان جمعیت فرهنگ کوردی در درانسی برای آن شهدا مراسم ترحیم برگزار کرده بودند.

در این مراسم، چنین پیامی داده شد‌:

‌«رفقا مظلوم آنتپ، زلال عفرین و آلاف مراد برای آزادی کوردستان و خلق کورد،‌ خستگی‌ناپذیرانه مبارزه کرده و به کاروان شهدا پیوستند. در تاریخ مبارزه ۵۰ساله ما، ده‌ها هزار شهادت به وجود آمده است. هر شهید میراث مبارزه را از خود برجای نهاد. ما نیز باید تلاش کنیم تا این میراث را برعهده بگیریم و بصورتی شایسته آن را پیروز گردانیم. رفیق مظلوم آنتپ در سال شهادت شهید بزرگ ما، حَقی کارَر به دنیا آمده بود و به یکی از اعضای مبارزه آزادی مبدل شد. حقی‌ها هرگز نَمُرده و نخواهند مُرد. پیشاهنگ‌ما، شهید مظلوم دوغان گفته است ‌‌«مقاومت زندگی است» و روح مقاومت پ‌ک‌ک را اینگونه ابراز کرده بود. رفیق‌ما مظلوم با انتخاب نام مظلوم دوغان برای خود و دنبال‌کردن راه او به ما می‌گوید ‌«راه مظلوم‌ها راه ما می‌باشد» ما باید با اساس گرفتن راه محمد خیری دورموش که گفت‌ ‌«بروی مزار من بنویسید مدیون خلق خود است» به مبارزه بپردازیم. ما آزادی را مدیون خلق و رهبر‌مان هستیم. ۲۶ سال است که رهبر آپو در جزیره امرالی و در نظام شکنجه و تحمیل انزوای امرالی زندانی می‌باشد. اگر ما می‌خواهیم لایق رفقای خود مثل مظلوم، زلال، آلاف باشیم باید راه آنان را ادامه داده و دِین آزادی خود را به خلق‌مان و رهبر آپو بدهیم.‌‌»

این مراسم یادبود با نمایش یک مستند درباره حیات و مبارزه مظلوم آنتپ به پایان رسید.

۲۵ سال بی‌وقفه مبارزه کرد

مظلوم آنتپ که ۲۵ سال بی‌وقفه مبارزه کرد، زمانیکه تبهکاران داعش در سال ۲۰۱۴ به کوبانی حمله کردند، از کوهستان‌های کوردستان به سوی کوبانی آمد. فرمانده پیشاهنگ، مظلوم آنتپ که در شکست داعش نقش بزرگی ایفا کرد، در روز ۹ اکتبر زمانیکه به همراه دو عضو  TEV-DEM در حین انجام وظیفه بود، بر اثر حمله دولت اشغالگر ترکیه به قافله شهدا پیوست.