تصویر

یادبود شهدای ماه اکتبر در هامبورگ برگزار شد

یاد گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان که در ماه اکتبر به شهادت رسیدند طی مراسمی در هامبورگ گرامی داشته شد.

مراسم یابود شهدا

کمیسیون خانواده‌های شهدا و مجلس زنان روژبین در هامبورگ، یک مراسم یادبود را در ساختمان دت‌ک‌م در هامبورگ برگزار کردند. محل براگزاری مراسم با تصاویر شهدای کوردستان و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تزیین شده بود. این مراسم با ادای احترام به شهدای کوردستان آغاز شد.

در ابتدا، پدر شهید جنگیز اونات، به نمایندگی از کمیسیون خانواده‌های شهدا سخنرانی کرد و گفت: «ما یاد افرادی را که با عشق به میهن خود سلاح به دست گرفته و شهید شدند را با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم. شهدای‌مان که مقدس‌ترین ارزش ما می‌باشند، نه تنها در مراسم‌ها، بلکه همیشه در دل و ذهن ما زنده هستند و از آنان صیانت خواهیم می‌کنیم .»

نویسنده و مدافع حقوق زنان، آنژا فلاچ، نیز اشاره کرد که او افتخار دیدار با بسیاری از انقلابیون ارجمند و به‌ویژه مریم چولاک و چَرکَس هلین را داشته است و افزود: «پ­ک­ک حزب شهدا است. تا زمانی که زنده‌ام، به مبارزه این انسان‌های ارجمند که می‌شناسمشان ادامه خواهم داد.»

نماینده جنبش زنان کورد در اروپا، اوین سرحد نیز گفت: «هر شهیدی میراثی از مبارزه برای ما به جا می‌گذارد. تحقق آرمان‌های شهدا، وظیفه‌ای بر دوش ما است.»

اَوین آرارات نیز اشاره کرد که کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» باید گسترش یابد و همگان را فراخواند کرد که در راهپیمایی ۱۶ نوامبر در شهر کلن شرکت کنند.

در چارچوب این یادبود، گوشه‌ای از مراسم به نمایش تصاویر شهدا اختصاص یافت و یک فیلم مستند نیز به نمایش گذاشته شد.

این مراسم گرامیداشت با سردادن شعارهای «شهدا نمی‌میرند» و «زنده باد رهبر آپو» به پایان رسید.