بار دیگر از آزادی زندانی بیمار که ۳۲ سال زندانی است جلوگیری شد

از آزادی اسماعیل حقی تورسون که ۳۲ سال است در زندان به سر می‌برد برای چهارمین بار جلوگیری به عمل آمد.

آزادی زندانی به شدت بیمار، اسماعیل حقی تورسون ( ۵۹ ساله) که پس از دستگیری در ۳۰ دسامبر ۱۹۹۲ در آمد به حبس ابد محکوم شده بود، با وجود اتمام دوران محکومیت، برای چهارمین بار به تعویق افتاد.

حکم تورسون که در زندان بسته شماره ۲ رحا به سر می‌برد، با توجه به گزارش هیئت اداره و نظارت بر زندان مبنی بر عدم «حسن رفتار» وی، بار دیگر به تعویق افتاد، دوره محکومیت وی در ۹ دسامبر ۲۰۲۲ توسط هیئت اداره و نظارت که در ۸ دسامبر ۲۰۲۲ تشکیل شده بود، به این دلیل که «پشیمان نیست» به مدت ۶ ماه و ۵ روز به تعویق افتاد.

آزادی تورسون به همین دلیل در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۲۳ به مدت ۶ ماه و ۵ روز به تعویق افتاد. به همین دلایل، آزادی تورسون به مدت ۹ ماه و ۵ روز در ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳ به تعویق افتاد و آخرین بار در ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴ آزادی‌اش به مدت ۹ ماه به تعویق افتاد.

این هیئت با استناد به مجازات‌های انضباطی صادر شده به دلیل انجام اعتصاب غذا علیه انزوا و نقض‌ها علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، حمله به عفرین، لباس متحدالشکل و سردادن شعارها، تصمیم به تعویق آزادی تورسون به مدت ۹ ماه گرفت. هیئت، تاریخ ارزیابی بعدی را ۲۵ ژوئن ۲۰۲۵ تعیین کرد.

اسماعیل حقی تورسون از طریق وکیل خود به این تصمیم اعتراض کرد.