بیانیه شماره 3 مرکز ابتکارعمل مردم انقلابی شرق کردستان: اتحاد و تداوم خیزشها رمز پیروزی است

درصورتی که قیام ادامه یابد، بە تدریج نظام فاشیست ضعیف‌تر و چنانچه قیام متوقف گردد، نظام هارتر و سرکوبگرتر خواهد شد.

به مردم انقلابی و غیور شرق کردستان

در روز 8 اکتبر 2022 برابر با 16 مهر 1401 در بیست‌ویکمین روز ادامه خیزش‌های خیابانی و اعتصاب بازار، کسبه و کارگران و معلمان و دانش‌آموزان با شکوه هرچه‌تمامتر و با مطالبات قاطعانه ادامه یافت. واردشدن این قیام به چهارمین هفته جانی دوباره به خیزش سراسری بخشیده و در روز 16 مهر مردمان ایران و جهانیان مشاهده کردند که بازهم شرق کردستان بویژه شهر انقلاب‌خیز سنندج پیشاهنگ و پیشتاز شد. درصورتی که قیام ادامه یابد، بە تدریج نظام فاشیست ضعیف‌تر و چنانچه قیام متوقف گردد، نظام هارتر و سرکوبگرتر خواهد شد. لذا با وقوف بر وظیفه انسانی، اخلاقی و سیاسی فردفردمان لازم است خیزش‌ها را نیرومندترگردانیم.

بدین‌وسیله به نام «مرکز ابتکارعمل مردم انقلابی شرق کردستان»‌ ضمن قدردانی بی‌نهایت از مردم غیورمان که در روز 16 مهر با شکوه هرچه تمامتر به اعتصاب دست‌زده و خیزش‌های تعیین‌کننده را در خیابان‌ها ادامه دادند، به خانواده‌های شهیدان راه آزادی تسلیت می‌گوییم و شفای عاجل برای مجروحین آرزو می‌کنیم.

در ذیل به برخی موارد مهم در خیزش‌های انقلابی مردمی اشاره می‌نماییم:

1- اعتصابات و خیزش‌های خیابانی خلقمان در شرق کردستان بصورت همزمان، بویژه سازماندهی هسته‌های انقلابی محلات شهرها که تصویری از یک انقلاب عظیم بود، حقیقتا موجب «تثبیت انقلاب مردمی» شد و مجددا طی 21 روز گذشته مهر مردم شرق کردستان را بر خیزش‌های سراسر ایران زد. لازم است پیشاهنگی و حضور تاریخی زنان با آغوش باز از سوی همه توده‌ها و اقشار جامعه پذیرفته شود که تا اینجای کار تابلوی باشکوهی از آن ترسیم گشته.

2- همبستگی خلق کُرد شرق کردستان و اتحاد میان ملت‌ها و خلق‌های ایران باردیگر در روز 16 مهر مشاهده گشت و پایه‌های قیام را مستحکم ساخت. اتحاد خلق‌ها و خلق کُرد رمز پیروزی نهایی قیام می‌باشد.

3- کشتار بی‌رحمانه در روز 16 مهر باردیگر اثبات کرد که رژیم اشغالگر همچنان صدای مردم شرق کردستان و ایران را نمی‌شنود و لازم است گام‌های قیام مردمی استوارتر گردد. کشتار مردم بلوچ در روزهای گذشته نباید به‌هیچ‌وجه از سوی تمامی ملت‌های ایران تحمل گردد. مردم انقلابی شرق کردستان و بلوچستان با پشتیبانی از یکدیگر قادر به دفع اقدامات پلید رژیم خواهند شد.

4- لازم است هم در شرق کردستان و هم سراسر ایران، خیزش‌ها و اعتصابات به چند شهر مشخص محدود نگردد. خیزش 16 مهر نسبت به روزهای گذشته بسیار گسترده و قوی بود پس ضروریست همه شهرها با سازماندهی محلات خویش یکدیگر را تقویت نمایند و کمیته‌های انقلابی منسجم‌تر گردند. نشانه‌های انسجام هسته‌های انقلابی در خیزش روز 16 مهر در سنندج و تهران دیده شد.

5- خیزش‌ها در چهارمین هفته، هم در داخل ایران و هم در حوزه بین‌المللی شیوه‌های متفاوتی به خود گرفته و به طرز بی‌سابقه‌ای عرصه بین‌الملل را تحت تاثیر قرارداده.

6- گفتمان مردم انقلابی شرق کردستان و ایران بصورت همصدا، «کسب آزادی» است و بدور از مفاهیم جعلی چون «تبعیض و تجزیه‌طلبی و قدرت‌خواهی» به پیش می‌تازد. این ارزش لازم است با اتحاد ملت‌ها حفظ گردد. شعار و فلسفه «ژن، ژیان، آزادی» با محتوای غنی و کامل خود، موجبات ترویج این گفتمان انقلابی را به وجود آورده و ثابت شد که در قرن‌بیست‌ویکم، انقلابی موفق است که به مسئله آزادی زنان در درجه نخست و اولویت، اهمیت دهد.

7- نظام فاشیست ایران با توسل به جنگ‌افروزی در داخل و خیابان علیه مردم و در خارج با حملات نظامی علیه اپوزیسیون و احزاب، قادر نخواهد بود سمت‌وسوی قیام را به انحراف بکشاند، زیرا در درجه نخست، حضور انقلابی مردم در خیابان‌ها، تثبیت‌کننده تمامی مبارزات‌ می‌باشد.

در پایان مجددا به نام «مرکز ابتکارعمل مردم انقلابی شرق کردستان» از مردم‌مان مراتب قدردانی خویش را اعلام می‌داریم، به تمامی هسته‌های شهری خیزش‌ها درود می‌فرستیم و تاکید می‌کنیم که راه شهیدان قویا ادامه می‌یابد. رمز خیزش ما: «اتحاد و تداوم خیزشهاست».

زنده‌باد قیام مردم انقلابی شرق کردستان

زنده باد اتحاد میان ملت‌ها

مرکز ابتکارعمل مردم انقلابی شرق کردستان

2022-10-09