ده‌ها زندانی در آمد مسموم شدند

ده‌ها زندانی در زندان آمد دچار مسمومیت غذایی شدند و به بیمارستان منتقل شدند.

کانون وکلای آمد، شعبه‌های آمد کانون وکلای آزادی (اُه‌د) و انجمن حقوق بشر (ی‌ه‌د) طی بیانیه‌ای کتبی اعلام کردند که زندانیان زندان آمد بر اثر مواد غذایی مسموم شده‌اند. این موسسات در حساب‌های رسانه‌ه‌های مجازی خود بیانیه‌هایی را در مورد موضوع مورد بحث منتشر کردند. این نهادها اعلام کردند که در ۲۳ ژوئن، اطلاعاتی در مورد مسمومیت زندانیان دریافت کردند و اعضای آنها برای بازدید به این زندان رفتند.

در این بیانیه گفته شده است که با زندانیان جلسه‌ای برگزار شده و آنها گفتند: «به دلیل تعطیلات حدود ۱۰ روز است که مشکل غذا وجود دارد. در این مدت موارد مسمومیت افزایش یافت. غذایی که در ۲۳ ژوئن به زندانیان داده شد (شنیسل مرغ) بوی نامطبوعی داشت. آب مدام قطع می‌شود و آبی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد آلوده است.  ۳۲ نفر از زندانیان زندان به دلیل استفراغ و اسهال راهی بیمارستان شدند. پس از مداوا، زندانیان دوباره به زندان منتقل شدند.»

در این اطلاعیه آمده است که باید به زندانیان غذای سالم داده شود و سلامت زندانیان مورد توجه قرار گیرد و یادآور شد که در تاریخ ۱۴ می ۲۰۲۴ یک مورد دیگر مسمومیت در همین زندان رخ داده است. این نهادها در این بیانیه از مسئولان خواستند تا برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی سریعا به مسئولیت و وظیفه خود عمل کنند.