در ۳ شهر پرونده‌ی کوبانی محکوم گردید

در کنش‌های گسترده در آمد و استانبول و آدانا محکومیت سیاستمداران در پرونده‌ی کوبانی محکوم گردید.

 

آمد

محکومیت سیاستمداران کورد در پرونده‌ی کوبانی در میدان شیخ سعید در آمد با شعار «برای همگان آزادی، برای همگان دمکراسی» محکوم گردید، چیدم کلچگون اوچار ریاست مشترک کل حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) و ارکان باش ریاست کل حزب کارگران ترکیه و صالحه آیدنیز و سینان جیفتورک نمایندگان پارلمانی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) و برخی دیگر از نمایندگان سازمان‌های سیاسی و شهروندان حضور داشتند.

شرکت کنندگان به سوی شهرداری راهپیمایی کرده و شعار «زنده باد کوبانی» را سردادند.

صالحه آیدنیز گفت این آرا را به رسمیت نمی‌شناسیم و گفت: «این مجازات، سیاسی است نه قانونی.»

ارکان باش ریاست کل حزب کارگران ترکیه گفت: «کوردها تسلیم نشده و سر خم نخواهند کرد.»

سینان جیفتورک نماینده‌ی پارلمان گفت: «این آرا هرگز قانونی نیستند.»

 چیدم کلچگون اوچار ریاست مشترک کل حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) گفت: «کاخ شکست خورد، محکوم به شکست است. خلق کورد و انقلابیون، دارای مصنونین بیشتری به نصبت مصنونیت دولت دارند، آن نیز مقاومت و مبارزه است.»

استانبول

در میدان اسین‌یورت استانبول با شرکت تونجر باکرهان ریاست مشترک کل دَم پارتی و اسنگول‌ دمیر سخنگوی مشترک ه‌د‌ک و برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی تجمع «آزادی و عدالت» را انجام دادند.

در این تجمع چندین نماینده‌ی احزاب سیاسی و انجمن‌های مردم‌نهاد دمکراتیک حضور داشتند و شعار «زنده باد مقاومت کوبانی» و «کوبانی سقوط نکرد و ‌‌نخواهد کرد» و «کوردستان گورستان فاشیست‌ها» و «زنده باد مقاومت زندان» و «درود، درود، هزاران درود بر امرالی» سرداده شد.

آدانا

دَم پارتی احکام پرونده‌ی کوبانی بر سیاستمداران کورد را محکوم نمود. تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل دَم پارتی و کسکین بایندر ریاست مشترک کل د‌ب‌پ در این اعتراضات حضور داشتند.