در آلمان هزاران نفر خواستار لغو ممنوعیت پ‌ک‌ک شدند

در برلین پایتخت آلمان، هزاران نفر علیه ممنوعیت اعمال شده بر حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) تجمع کردند و خواستار لغو این ممنوعیت شدند.

هزاران کوردستانی و دوستانشان، با شعار «ممنوعیت پ‌ک‌ک را لغو نمایید، دمکراسی را تقویت کنید» در برلین تجمع کردند.

در این فعالیت کرم گوک ریاست مشترک کُن-مَد،به پلیس آلمان اعتراض کرد و اعلام نمود ما  به عنوان خلق کورد دارای سنن و فرهنگ  و تاریخ هستیم. همراه با سفر اردوغان پلیس در صدد است از راهپیمایی ما ممانعت به عمل بیاورد.

در محل تجمع، پس از ادای احترام به شهدای کوردستان پیام احزاب و جناح‌ها قرائت گردید.

دیروز با اردوغان نشست داشتند، امروز تحریک می‌کنند

مندرس جانبگ‌، به نمایندگی از فد-کورد گفت: «دولت آلمان در سال ۱۹۹۳ به بهانه‌‌ی غیرقانونی بودندن، پ‌ک‌ک را ممنوعیت روبرو کرد. این تصمیم سیاسی بود و هیچ جنبه‌ی حقوقی نداشت. به خاطر این‌که ما امروز این‌جا جمع شده‌ایم، هزاران پلیس آلمان در این‌جا جمع شده‌اند. دیروز با اردوغان نشست داشتند، امروز دست به اعمال تحریک‌آمیز می‌زنند.

دانیال نماینده‌ی لینک بین‌المللی گفت: «دولت آلمان با اعمال ممنوعیت بر پ‌ک‌ک، خواسته‌ی دولت ترکیه را اجرا کرد.»

سپس فعالین شعار «اردوغان قاتل است»، «اردوغان تروریست است»، «زنده باد پ‌ک‌ک»، «ژن، ژیان، آزادی»، «زنده باد رهبر آپو»، «زنده باد مقاومت گریلا»، «جوانان فداکار   رهبر آپو هستند» را سردادند.

مبارزه علیه ممنوعیت ادامه خواهد داشت

روکن آکجا، ریاست مشترک کُن-مد گفت: «این ممنوعیت، یک تصمیم سیاسی بود، ما می‌دانیم تا ممنوعیت وجود داشته باشد، مبارزه ادامه خواهد داشت.»

همزمان کریم گوک، از حکومت آلمان خواست تا ممنوعیت پ‌ک‌ک را لغو نمایند، راه را برای دمکراسی و حقوق باز کنند.

نیلوفر کوچ سخنگوی روابط کنگره‌ی ملی کوردستان (ک‌ن‌ک)، گفت: «اولاف شولتس نخست وزیر آلمان و آنالنا بربوک وزیر امور خارجه‌ی آلمان همیشه از به اشتراک ‌گذاری ژن‌، ژیان، آزادی سخن می‌گویند. اما آنانی که این شعار ‘ژن‌، ژیان، آزادی’ را زنده نگه می‌دارند، زنان کورد هستند. تنها شعار ما، مقاومت زندگی است.»

راهپیمایی پیروز خواهد شد

زبیده زومروت، ریاست مشترک ک‌ج‌د‌ک-ا‌‌، گفت: «ما این تصمیم را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما فداکاری کرده‌ایم و همچنان نیز فداکاری خواهیم کرد. اما یک گام به عقب برنداشتیم. ما پیروز خواهیم شد.»

این تجمع با آوازهای هنرمند کاوه ورمیه به پایان رسید.