در کوردستان و ترکیه، حملات اشغالگرانه و همدستی پ‌د‌ک محکوم شد

در بسیاری از شهرهای کوردستان و ترکیه، حملات اشغالگرانه ترکیه همراه با همکاری و همدستی حزب دمکرات کوردستان‌ ‌(پ‌د‌ک) علیه باشور کوردستان، با انجام کنش‌هایی محکوم شد.

در شهرهای سمسور، بتلیس، درسیم کوردستان و شهر استانبول، حملات اشغالگرانه ترکیه با همکاری و همدستی پ‌د‌ک علیه باشور کوردستان با انجام کنش‌هایی محکوم شد.

سمسور

شعبه‌های دم ‌پارتی و دب‌پ در سمسور و جبش زنان آزاد نیز در سمسور در پارک دمکراسی،‌ بیانیه داده و حملات ترکیه را محکوم کردند. در این کنش‌ شعارهای ‌«نه به خیانت و همدستی» سرداده شد.

ریاست مشترک منطقه مرکزی دم پارتی، یوسف اوزپَرچین بیانیه را قرائت کرد و حملات ترکیه را محکوم نمود.

بتلیس

شعبه دم پارتی در بتلیس نیز در منطقه تاتوان نیز حملات علیه باشور کوردستان را محکوم کرد. بیانیه در مقابل دم پارتی داده شده و افراد بسیاری در آن مشارکت کردند. ریاست مشترک دم پارتی در بتلیس، فکرت بیرلیک بیانیه داد،‌ حملات اشغالگرانه ترکیه را محکوم کرد و گفت که نمی‌گذارند خاک کوردستان اشغال شود.

درسیم

شعبه دم پارتی در درسیم نیز برضد حملات اشغالگرانه علیه باشور کوردستان بیانیه داد و این حملات را محکوم کرد. دم پارتی خواست که در کوچه هنر این کنش را انجام بدهد اما پلیس مانع از آن شد. توده خلق با تشویق کردن به ممانعت‌های پلیس اعتراض کرد.

کسیکه نسبت به ممانعت پلیس، اعتراض کرد،‌ دستگیر شد. هویت او مشخص نشد.

استانبول

کنش تحصن علیه اشغال شهرداری جولمرگ، در میدان شیشخان منطقه بیوگلو استانبول در ۳۹ مین روز خود ادامه دارد، امروز نیز در همان محل حملات اشغالگرانه ترکیه محکوم شد. دم پارتی،‌ دیگر احزاب سیاسی و سازمان‌های مدنی با سر دادن شعارهای ‌«نه به خیانت و اشغالگری» کنش انجام داد. نمایندگان سازمان‌های مدنی و سیاسی و شهروندان بسیاری در این کنش شرکت کردند و شعار‌های ‌«زنده‌باد مقاومت روژاوا» و ‌«مُرده‌باد خیانت، زنده‌باد مقاومت» سرداده شد.

ریاست مشترک دم‌ پارتی در استانبول، گونجا یانگز بیانیه را قرائت کرد و حملات ترکیه را محکوم کرد،‌ او گفت‌: ‌«علیه دستاوردهای باشور کوردستان و سراسر کوردستان، حمله می‌شود. این حمله علیه وضعیت سیاسی کوردستان است. حمله در برابر رهیافت مسئله کورد، بزرگترین مانع است.‌»

یانگز بیان کرد که پ‌د‌ک برای منفعت‌ خود، اقلیم کوردستان را قربانی ترکیه کرده است.

‌‌«مُرده‌باد خیانت و همدستی»

ریاست مشترک ه‌د‌ک، چنگیز چیچک نیز اشاره کرد که آنان با اعتقاد و اطمینان علیه هرکسی که خاک کوردستان را اشغال کند، مقاومت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند خاک کوردستان اشغال شود. چیچک گفت‌‌: ‌«ما خلق کورد در سراسر دنیا علیه اشغالگری،‌ متحد می‌شویم. ما با مبارزه خود خیانت را شکست خواهیم داد. مُرده‌باد همدستی و مُرده‌باد خیانت.‌»